Listeners:
Top listeners:
Simple Radio
Simple Radio Greek Greek Edition
Ο Αμερικανός σκηνοθέτης Τζόσουα Οπενχάιμερ, ο οποίος σήμερα ζει στηn Κοπεγχάγη (γνωστός για τις υποψήφιες για Όσκαρ ταινίες του «The Act of Killing» και «The Look of Silence») ανησυχεί ότι «η πατρίδα του ίσως μετατραπεί σε μια δικτατορία».
«Μένει να το δούμε. Το ερώτημα που έχουμε να απαντήσουμε όλοι μας, είναι το εξής: ‘Είναι πολύ αργά να δράσουμε; Σας ενθαρρύνω να κοιτάξετε ψηλά και να δείτε ότι υπάρχει ακόμα ουρανός», δήλωσε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Γκέτεμποργκ της Σουηδίας την Κυριακή.
«Όταν διαβάζουμε για τη γενοκτονία στη Γάζα -η οποία με τρομάζει ιδιαίτερα επειδή διαπράττεται στο όνομά μου ως Εβραίος- όταν διαβάζουμε για χιλιάδες ανθρώπους που πνίγονται κάθε χρόνο στη Μεσόγειο Θάλασσα, προσπαθώντας να ξεφύγουν από συνθήκες δυστυχίας που εν γνώσει μας τους επιβάλλουμε, ώστε τα ρούχα μας, τα ηλεκτρονικά μας είδη, το φαγητό μας και η ενέργειά μας να παραμένουν φθηνά… Αισθανόμαστε συγκλονισμένοι για ένα δευτερόλεπτο και μετά ψάχνουμε για κατάλληλα συγκλονισμένα emoji», σημείωσε.
«Με το να προσθέτουμε αυτό το emoji, αποποιούμαστε την ευθύνη που έχουμε να κάνουμε οτιδήποτε άλλο. Ξεφεύγουμε από τη φρίκη αυτού που μόλις είδαμε και τοποθετούμε τους εαυτούς μας σε ένα καταφύγιο».
Ο Οπενχάιμερ σκηνοθέτησε το μιούζικαλ «The End» (2024) με πρωταγωνιστές την Τίλντα Σουίντον – η οποία έκανε την παραγωγή μαζί με τον Οπενχάιμερ και τη Σίγκνε Μπέρτζε Σόρενσεν – τον Τζορτζ ΜακΚέι, τον Μόουζες Ίνγκραμ και τον Μάικλ Σάνον.
Αρχικά, υποτίθεται ότι θα έκανε άλλο ένα ντοκιμαντέρ για πλούσιους ανθρώπους που «εκμεταλλεύονται μια χώρα που τους φοβάται».
«Άνθρωποι που μπορούσαν κυριολεκτικά να τη σκαπουλάρουν με δολοφονίες καθώς έχτιζαν τις επιχειρηματικές τους αυτοκρατορίες. Αλλά δεν μπορούσα να επιστρέψω με ασφάλεια στην Ινδονησία μετά την παραγωγή του ‘The Act of Killing’. Άρχισα να ερευνώ ολιγάρχες που είχαν πλουτίσει με τη βία αλλού και βρήκα έναν συγκεκριμένο μεγιστάνα του πετρελαίου, δεν θα πω πού, ο οποίος με κάλεσε να δω ένα σπίτι που έχτιζε. Αποδείχθηκε ότι ήταν υπόγειο, όπως το καταφύγιο στο ‘The End’», ανέφερε σύμφωνα με το Variety.
«Περιηγούμενος σε εκείνο το μέρος, στοιχειώθηκα από ερωτήματα. ‘Πώς θα αντιμετώπιζες τις ενοχές σου για την καταστροφή από την οποία θα έφευγες; Πώς θα διαχειριζόσουν τις τύψεις σου για τους αγαπημένους σου που άφησες πίσω; Πώς θα μπορούσες να αναθρέψεις μια νέα γενιά σε αυτόν τον τόπο ως ένα είδος λευκού καμβά πάνω στον οποίο θα μπορούσες να ζωγραφίσεις ένα εξιδανικευμένο πορτρέτο του εαυτού σου’;. Αμέσως ένιωσα ότι όλο αυτό το μέρος ήταν μια εκδήλωση άρνησης, αυταπάτης. Επιστρέφοντας, παρακολούθησα ένα από τα αγαπημένα μου μιούζικαλ για να τα ξεφορτωθώ όλα [τα ερωτήματα]. Η ιδέα της ταινίας προέκυψε εν ριπή οφθαλμού».
Επέλεξε πρωταγωνιστές που μιλούν αγγλικά, καθώς το μιούζικαλ είναι ένα «κατεξοχήν αμερικανικό είδος και μια κατεξοχήν αμερικανική μορφή ψεύτικης ελπίδας», παραδέχτηκε. «Είναι ανώνυμοι επειδή είναι εσείς και εγώ».
«Υπάρχει αυτή η ιδέα ότι μπορείς να θάψεις το κεφάλι σου στην άμμο όταν ξέρεις ότι είσαι σε μια πορεία προς την καταστροφή. Ο ήλιος θα βγει αύριο, όπως τραγουδάει η μικρή ορφανή Άννι. Όταν κοιτάζουν την άβυσσο, αυτό δεν είναι πραγματικά ελπίδα. Είναι ο λύκος της απελπισίας με το ένδυμα του προβάτου της ελπίδας. Η δημιουργία ενός μιούζικαλ το μετέτρεψε σε μια ταινία για την αυταπάτη, την άρνηση και αυτό το είδος ψευδούς αισιοδοξίας».
*Με πληροφορίες από: Variety | Κεντρική φωτογραφία θέματος: Instagram
Ακολουθήστε το simpleradio.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Written by: Ομάδα Σύνταξης
Culture Live instagram the end The Good Life Αν άνθρωποι ασφάλεια βία γάζα γενοκτονία δικτατορία δολοφονίες εκδήλωση Ελπίδα ήλιος θάλασσα ινδονησία κεφάλι κοπεγχάγη κυριακή μιούζικαλ Νέα ντοκιμαντέρ πορεία που ρούχα σκηνοθέτης σπίτι ταινία ταινίες ΤΖΟΣΟΥΑ ΟΠΕΝΧΑΙΜΕΡ φαγητό Φεστιβάλ φεστιβάλ κινηματογράφου φωτογραφία χώρα
Post comments (0)