Πολιτισμός

Τζέκιλ και Χάιντ, Λένα Πλάτωνος και νέα ταινία Marvel: 10 προτάσεις για το Σαββατοκύριακο

todayMay 2, 2025 9

Background

Η πολιτιστική ατζέντα του CNN Greece για το Σαββατοκύριακο παρουσιάζει μια πληθώρα εκδηλώσεων που καλύπτουν όλα τα γούστα και ενδιαφέροντα.

Από τις πρωτοποριακές εκθέσεις στα μουσεία και τις γκαλερί, μέχρι τις συναρπαστικές κινηματογραφικές προβολές και τις μαγευτικές μουσικές παραστάσεις, οι επιλογές είναι πολλές και ποιοτικές.

Το θέατρο, με τις εξαιρετικές παραστάσεις του, υπόσχεται να μεταφέρει το κοινό σε διαφορετικούς κόσμους, προσφέροντας έναν μοναδικό συνδυασμό ψυχαγωγίας και καλλιτεχνικής έκφρασης

Θέατρο

Russell Howard Live 2025 Europe Tour στο Θέατρο Βέμπο

897343.jpg

Ο Russell Howard είναι ο κορυφαίος stand-up comedian της Μεγάλης Βρετανίας αλλά και ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα του χώρου στον πλανήτη! Έρχεται για πρώτη φορά στην Αθήνα, για μια και μοναδική εμφάνιση στο Θέατρο Βέμπο το Σάββατο 3 Μαϊου 2025, στα πλαίσια της περιοδείας “Live 2025”.

O Russell Howard είναι πραγματικά πολύ αστείος. Τόσο ώστε να έχει μια απίστευτα επιτυχημένη καριέρα με επιτεύγματα που ζαλίζουν. Στις δύο δεκαετίες της καριέρας του, έχει πουλήσει πάνω από 2.000.000 (!) εισιτήρια παγκοσμίως! Έχει πάνω από 1 δις views και πάνω από 9.000.000 followers στα social media!

Έχει 2 specials στο Netflix και συνολικά 6 stand-up specials. Στην τηλεόραση, έχει διαγράψει μετεωρική πορεία επί πολλά χρόνια με τις δύο απίθανες τηλεοπτικές σειρές, “The Russell Howard Hour” (Sky) και ‘Russell Howard’s Good News’ (BBC).

Η παράσταση που θα παρουσιάσει στην Αθήνα το Σάββατο 3 Μαϊου έχει λάβει διθυραμβικές κριτικές από το κοινό και την κριτική, ενώ έχει ήδη ξεπεράσει τα 315.000 εισιτήρια σε Αμερική, Αυστραλία και Ευρώπη.

”H Παράξενη Υπόθεση του Δόκτωρ Τζέκιλ και του Κύριου Χάιντ” του Robert Louis Stevenson στο Θέατρο Αργώ

941974.jpg

Το αριστούργημα της γκόθικ λογοτεχνίας, “Η Παράξενη Υπόθεση του Δόκτωρ Τζέκιλ και του Κύριου Χάιντ”, του Robert Louis Stevenson, παρουσιάζεται στη σκηνή του Θεάτρου Μικρό Αργώ από τον Πάρη Μαντόπουλο και την ομάδα Θεάτρου και Χορού 4PLAY. Η παράσταση, σε σκηνοθεσία, χορογραφία και διασκευή του Πάρη Μαντόπουλου και σε μετάφραση της Ιφιγένειας Ντούμη, θα παρουσιαστεί από τις 2 Μαΐου 2025, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Το “Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde”, που εκδόθηκε το 1886 από τον Robert Louis Stevenson, είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, με διαρκή απήχηση μέχρι και σήμερα. Η έμπνευση για το έργο προήλθε από έναν εφιάλτη που είχε ο ίδιος ο συγγραφέας, απεικονίζοντας τον εσωτερικό αγώνα του ανθρώπου και τη σύγκρουση ανάμεσα στο καλό και το κακό στην ανθρώπινη φύση.

Η νουβέλα ακολουθεί τον Δόκτωρ Τζέκιλ, έναν σεβαστό και φιλάνθρωπο γιατρό που προσπαθεί να κατανοήσει τη φύση του ανθρώπινου ψυχισμού και τη σύγκρουση μεταξύ καλού και κακού μέσα σε έναν άνθρωπο. Αποφασίζει να πειραματιστεί με τον εαυτό του, δημιουργώντας έναν μυστικό χημικό τύπο που του επιτρέπει να χωρίσει τις δύο αυτές πλευρές της προσωπικότητάς του. Με την κατανάλωση αυτού του εκχυλίσματος, ο Δόκτωρ Τζέκιλ μεταμορφώνεται σε έναν άλλον άνθρωπο, τον Κύριο Χάιντ, ο οποίος είναι σαδιστής, βίαιος και χωρίς ηθικούς φραγμούς. Ο Χάιντ εκδηλώνει τη σκοτεινή και κακή πλευρά του Τζέκιλ, προκαλώντας φρικτές πράξεις, χωρίς να έχει επίγνωση των συνεπειών τους. Καθώς οι μεταμορφώσεις γίνονται συχνότερες και πιο ακραίες, ο Τζέκιλ πασχίζει να ελέγξει τον Χάιντ και να σταματήσει τις εγκληματικές του πράξεις.

Το έργο πραγματεύεται τη διαίρεση του ανθρώπινου ψυχισμού και τη σύγκρουση των ηθικών αξιών, ενώ εξετάζει τις σκοτεινές πτυχές της ανθρώπινης φύσης. Το “Jekyll & Hyde” έχει γίνει συνώνυμο της έννοιας της διπλής προσωπικότητας και έχει επηρεάσει βαθιά τη λογοτεχνία, την ψυχολογία και τον πολιτισμό.

Με μία δυναμική ομάδα ηθοποιών και χορευτών, ο Πάρης Μαντόπουλος δημιουργεί μία παράσταση που συνδυάζει την ένταση της ψυχολογικής πάλης με τη χορογραφία και την κινησιολογία, αποδίδοντας την εσωτερική σύγκρουση του Τζέκιλ και του Χάιντ με μοναδικό τρόπο. Η παράσταση αποτελεί μια σύγχρονη αναδιαμόρφωση της αναζήτησης του ανθρώπου για τα όρια της ηθικής και της ψυχικής του διάστασης και μια ευκαιρία για το κοινό να βιώσει αυτή τη σκοτεινή ιστορία με έναν φρέσκο και καλλιτεχνικά ανατρεπτικό τρόπο.

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία-Χορογραφία-Διασκευή: Πάρης Μαντόπουλος
Μετάφραση: Ιφιγένεια Ντούμη
Σκηνογραφία: Πάρης Μαντόπουλος
Ενδυματολογία: Σοφία Παντουβάκη
Φωτισμοί: Θωμάς Οικονομάκος
Μουσική Επιμέλεια: Πάρης Μαντόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη – Επιμέλεια Γραφιστικών: Κωνσταντίνα Ευθυμίου
Υπεύθυνη επικοινωνίας: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου / Art Ensemble
Φωτογραφίες: Εβίτα Σκουρλέτη
Οργάνωση Παραγωγής: 4PLAY AMKE

Παίζουν οι: Γιώργος Καφετζόπουλος, Ιώ Λατουσάκη, Ράνια Αθανασοπούλου, Μιχάλης Κουτσκουδής, Σάββας Σωτηρόπουλος

Σινεμά

Thunderbolts*

Μια νέα ομάδα αουτσάιντερ κάνει την εμφάνισή της στο κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel. Στο «Thunderbolts*», πρώην κατάσκοποι, παραστρατημένοι ήρωες και αμφιλεγόμενες φιγούρες ενώνουν τις δυνάμεις τους, όχι για να σώσουν τον κόσμο, αλλά για να επιβιώσουν. Έχοντας παγιδευτεί σε μια αποστολή-αυτοκτονίας, τα μέλη της ομάδας έρχονται αντιμέτωπα με παλιά λάθη, πληγές και ενοχές, σε μια πιο σκοτεινή, ανθρώπινη και γειωμένη εκδοχή του είδους που καθιέρωσε η Marvel.

Ο Κύριος των Νεκρών

Ο μετρ του σωματικού τρόμου, Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, επιστρέφει με μια από τις πιο προσωπικές του δημιουργίες. Στο «Ο Κύριος των Νεκρών», που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Καννών, ο σκηνοθέτης εξερευνά την υπαρξιακή αγωνία της σωματικής φθοράς και της απώλειας μέσα από το βλέμμα ενός άνδρα που παρακολουθεί την αποσύνθεση των αγαπημένων του. Με πρωταγωνιστές τον Βενσάν Κασέλ και την Ντάιαν Κρούγκερ –η οποία ενσαρκώνει τρεις διαφορετικούς ρόλους– η ταινία αποτελεί ένα σκοτεινό, εσωτερικό ταξίδι, γεμάτο ανατριχιαστική ένταση και συναισθηματικό βάθος.

Μουσική

Λένα Πλάτωνος στο Gazarte

929675.jpg

Η Λένα Πλάτωνος θα εμφανιστεί στο Gazarte Ground Stage το Σάββατο 3 Μαΐου, παρουσιάζοντας τον μουσικό της κόσμο με τη συνοδεία των ερμηνευτών Σαβίνας Γιαννάτου και Γιάννη Παλαμίδα, καθώς και του συνεργάτη της, Stergios T.

Οι καλλιτέχνες θα ερμηνεύσουν τραγούδια από τη μακρόχρονη πορεία της Πλάτωνος, καθώς και νέες εκπλήξεις. Το ρεπερτόριο περιλαμβάνει κομμάτια από άλμπουμ όπως “Σαμποτάζ”, “Καρυωτάκης: 13 τραγούδια”, “Γκάλοπ”, “Λεπιδόπτερα”, “Μάσκες Ήλιου”, “Το Σπάσιμο των Πάγων” και “Καβάφης: 13 τραγούδια”.

Η Λένα Πλάτωνος, με το πρώτο της άλμπουμ “Σαμποτάζ” το 1981, καθόρισε τον ηλεκτρονικό ήχο στην Ελλάδα και συνέχισε να κυκλοφορεί πάνω από 15 άλμπουμ. Η συνεισφορά της στην ελληνική ηλεκτρονική μουσική είναι εμβληματική, με αναλογικά και ψηφιακά μουσικά όργανα.

Το έργο της έχει αναγνωριστεί διεθνώς. Το 2015, η επανέκδοση του “Γκάλοπ” από την Dark Entries Records κέρδισε την προσοχή του διεθνούς μουσικού τύπου. Το περιοδικό FACT το συμπεριέλαβε στις 25 καλύτερες επανεκδόσεις του έτους, ενώ το The Wire ασχολήθηκε με τη ζωή της μέσα από το ντοκιμαντέρ του Χρήστου Πέτρου “ΛΠ”.

Η Λένα Πλάτωνος συνεχίζει να επηρεάζει πολιτιστικά και συνειδησιακά, με sold out παραστάσεις και συνεργασίες με κορυφαίους Έλληνες καλλιτέχνες.

Σύνθεση-Πλήκτρα-Ερμηνεία: Λένα Πλάτωνος
Ερμηνεύουν: Σαβίνα Γιαννάτου – Γιάννης Παλαμίδας
Ενορχήστρωση: Στέργιος Τσιρλιάγκος – Λένα Πλάτωνος
Πλήκτρα-Programming: Στέργιος Τσιρλιάγκος

1945: Ογδόντα χρόνια μετά Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών

933982.jpg

Για τα ογδόντα χρόνια από τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών, υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Βύρωνα Φιδετζή, θα ερμηνεύσει έργα που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια των δραματικών χρόνων του αγώνα, εκφράζοντας τον θρήνο για τα θύματα του πολέμου και την παγκόσμια επιθυμία για ειρήνη. Το 1944, ο Θεόδωρος Καρυωτάκης αφιέρωσε τη συμφωνική εικόνα “Επικό τραγούδι” στη “μνήμη των ηρωικών νεκρών του ελληνικού λαού”. Το 1943, ο Bohuslav Martinů τιμά στο συμφωνικό του ποίημα “Μνημείο στο Λίντιτσε” τους αντιστασιακούς που έχασαν τη ζωή τους όταν οι ναζιστές ισοπέδωσαν το χωριό Λίντιτσε της Τσεχοσλοβακίας. Κατά την Κατοχή, ο Μανώλης Καλομοίρης μελοποίησε ποιήματα του Κωστή Παλαμά που παρουσιάστηκαν στον κύκλο τραγουδιών “Πολιτεία και μοναξιά” στις 27 Φεβρουαρίου 1944, ακριβώς ένα χρόνο μετά τον θάνατο του ποιητή. Το 1960, ο Ντμίτρι Σοστακόβιτς αφιέρωσε το συγκινητικό Κουαρτέτο εγχόρδων σε ντο ελάσσονα στη “μνήμη των θυμάτων του φασισμού και του πολέμου”. Ο Κώστας Νικήτας έχει μεταγράψει το Κουαρτέτο για μικρό ορχηστρικό σύνολο, και αυτή η εκδοχή θα παρουσιαστεί στη συναυλία. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με το έργο “Παραλλαγές και φούγκα πάνω σε ένα θέμα του Πέρσελ”. Γραμμένο το 1945, το έργο του Benjamin Britten ξεπερνά τον αρχικό του σκοπό να συστήσει στους νέους τα όργανα της ορχήστρας, παρουσιάζοντας ένα κόσμο όπου υπάρχει ελπίδα.

Συμπαραγωγή:
Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Πρόγραμμα:
Θεόδωρος Καρυωτάκης – Επικό τραγούδι
Bohuslav Martinů – Μνημείο για το Λίντιτσε, συμφωνικό ποίημα, H. 296
Μανώλης Καλομοίρης – Πολιτεία και μοναξιά (Ποίηση: Κωστής Παλαμάς)
Dmitri Shostakovich / Κώστας Νικήτας – Συμφωνία δωματίου πάνω στο Κουαρτέτο εγχόρδων αρ. 8 σε ντο ελάσσονα, έργο 110
Benjamin Britten – Οδηγός νέων για την ορχήστρα: Παραλλαγές και φούγκα σε ένα θέμα του Χένρυ Πέρσελ, έργο 34

Συντελεστές:
Υψίφωνος: Μυρτώ Παπαθανασίου
Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών
Μουσική Διεύθυνση: Βύρων Φιδετζής

Παιδί

”Τι μας φέρνεις, Χελιδόνι;” στο Ιδιόμελο

b_50488_or_HELIDONI_POSTER_PRINT_v.jpg

Η θεατρική ομάδα Μικρός Νότος παρουσιάζει μια πρωτότυπη συμμετοχική αφήγηση της ιστορίας του Ευτυχισμένου Πρίγκιπα του Όσκαρ Ουάιλντ, κατάλληλη για γονείς και παιδιά, τα Σαββατοκύριακα του Μαΐου.

Ο χώρος της εκδήλωσης είναι το Ιδιόμελο, ένα σπίτι με ιστορία 101 ετών, που βρίσκεται στο Μαρούσι, στην οδό Ελευθερίου Βενιζέλου 17.

Οι συμμετέχοντες θα ακολουθήσουν ένα Χελιδόνι που έρχεται από τα νότια της Αφρικής για να συναντήσει έναν Πρίγκιπα. Σε μικρές ομάδες, θα εξερευνήσουν τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του παλιού σπιτιού, παρατηρώντας τις αλλαγές που φέρνει η Άνοιξη και λύνοντας γρίφους με εργαλεία το θέατρο, το παιχνίδι και τη μουσική.

Η νέα συμμετοχική παράσταση της θεατρικής ομάδας Μικρός Νότος, με τίτλο “Τι μας φέρνεις, Χελιδόνι;”, απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας από 5 ετών και πάνω. Τα παιδιά θα προσκαλέσουν τους γονείς τους σε ένα παιχνίδι ανακάλυψης μέσα από αφηγήσεις και δραματοποιημένες στιγμές της ιστορίας του Ευτυχισμένου Πρίγκιπα. Η παράσταση περιλαμβάνει 70 λεπτά γεμάτα ιστορίες της Άνοιξης, λαϊκές παραδόσεις, αυτοσχεδιασμούς, θεατρικά και παραδοσιακά παιχνίδια, τραγούδια, μουσική, κίνηση και χειροτεχνίες.

Συντελεστές:
Συγγραφέας: Όσκαρ Ουάιλντ
Ιδέα-Σκηνοθεσία: Χρύσα Διαμαντοπούλου
Κείμενα: Φλώρα Σπύρου & Χρύσα Διαμαντοπούλου
Σύλληψη – Σχεδιασμός – Διδασκαλία διαδραστικών: Φλώρα Σπύρου, θεατροπαιδαγωγός
Επιστημονική συνεργάτις: Λαμπρινή Σταμάτη, συστημική ψυχοθεραπεύτρια
Συμμετέχουν οι ηθοποιοί: Χρύσα Διαμαντοπούλου & Μαρίζα Καψάλη
Μουσικοπαιδαγωγός: Ελίνα Καλαμποκίνη
Ζωντανή μουσική: Η ομάδα Μικρός Νότος
Το Χελιδόνι κατασκεύασε: Κλειώ Κιούλπαλη
Εικαστική επιμέλεια-Κοστούμια: Χρυσούλα Στρουγκώφ
Μουσική διδασκαλία: Ελίνα Καλαμποκίνη
Βοηθός σκηνοθέτη-Εκτέλεση παραγωγής: Μάιρα Ξύδη
Φωτογραφίες: Βαγγέλης Ευαγγελίου
Γραφιστικός σχεδιασμός: Κωνσταντίνος Θεοδωρόπουλος
Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Ευαγγελία Σκρομπόλα
Νομική σύμβουλος: Γαλάτεια Καπελλάκου
Καλλιτεχνική επιμέλεια/Οργάνωση Παραγωγής: Χρύσα Διαμαντοπούλου

Aπευθύνεται σε παιδιά ηλικίας από 5 ετών και πάνω.

“Οι μύθοι του Αισώπου” από το Θέατρο Μαριονέτας Γκότση στο Νανά

812303.jpg

Πόσοι από εμάς δεν έχουμε ταυτιστεί έστω και μία φορά με τον τεμπέλη τζίτζικα ή το εργατικό μυρμήγκι; Τέσσερις μύθοι του Αισώπου που με την απλότητα τους έχουν την ικανότητα να συγκινήσουν, να ψυχαγωγήσουν και να διδάξουν, ειδικά τους μικρούς μας φίλους, την αλήθεια πάντα με χαμόγελο.

Χειροποίητες μεγάλες μαριονέτες, φανταστικά κουστούμια, πλούσια σκηνικά,
γέλιο και μηνύματα για παιδιά και μεγάλους!

Συντελεστές:
Θεατρική διασκευή: Παναγιώτα Μωυσιάδου
Μουσική: Δημήτρης Σινογιάννης
Σκηνοθεσία: Θανάσης Γκότσης
Μακιγιάζ: Μίνα Μαυρομάτη
Κουστούμια: Ειρήνη Γκότση
Σκηνικά: Τάκης Αγραπιδάκης, Ermis Graphics
Κατασκευή μαριονετών: Θανάσης Γκότσης

Με τις φωνές των:
Θανάση Τσαλταμπάση και Αποστόλη Τότσικα.

Ακούγονται επίσης: Μαρίλια Νομικού, Παναγιώτα Μωυσιάδου, Νικήτας Αναστόπουλος, Νικόλας Γκότσης, Λένα Δεναξά.

Η ηχογράφηση έγινε στο In Vitro studio.

Εικαστικά

Ομαδική έκθεση “Post Internet, Now What?”

943620.jpg

Το T.A.F. / the art foundation παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο “Post Internet, Now What ?”, η οποία εγκαινιάζεται την Τετάρτη 30 Απριλίου 2025 στις 19:00.

Τίποτα δεν μπορεί να γίνεται αποδεκτό με φυσιοκρατικούς όρους. Το “κοινωνικό” και οι υποκειμενικότητες που διαμορφώνονται μέσα σε αυτό αποτελούν πάντοτε προϊόντα της εποχής τους, συνυφασμένα με διαδικασίες διαρκούς διαπραγμάτευσης, ρύθμισης, ελέγχου και αντίστασης. Στη μεταδιαδικτυακή εποχή του καπιταλισμού της πλατφόρμας, αυτές οι διαδικασίες έχουν μετατοπιστεί σχεδόν ολοκληρωτικά στις τοπολογίες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Οι χρήστες/-ριες/-α βρίσκονται καθημερινά υπό την κυριαρχία των αλγορίθμων.

Από το Google Page Rank, που καθορίζει την ιεράρχηση των αποτελεσμάτων αναζήτησης, μέχρι το Facebook Edge Rank, που ορίζει τη σειρά εμφάνισης του περιεχομένου στο feed μας, οι αλγόριθμοι διαμεσολαβούν τον τρόπο με τον οποίο σχετιζόμαστε με τα δεδομένα, τα ψηφιακά μέσα και τους άλλους. Ωστόσο, αυτές οι λειτουργίες δεν είναι ουδέτερες ούτε αυτόνομες. Είναι βαθιά ενσωματωμένες στη λογική της αγοράς και της συσσώρευσης κεφαλαίου, υπηρετώντας συγκεκριμένα συμφέροντα εξουσίας.

Η έκθεση θέτει αυτή τη σχέση ως κεντρικό πολιτικό ζήτημα. Καλλιτέχνιδες/-ες/-α, αξιοποιώντας κριτικά ή/και “χακάροντας” τα νέα ψηφιακά μέσα, διερευνούν τρόπους κατανόησης του “κοινωνικού” στο παρόν, αλλά και φαντάζονται τις μελλοντικές του διαμορφώσεις.

Μέσα από σύγχρονες καλλιτεχνικές πρακτικές, επινοούνται νέες αφηγήσεις και εναλλακτικοί τρόποι απεικόνισης ταυτοτήτων που ξεφεύγουν από τη σύνδεση των ψηφιακών εργαλείων με το κεφάλαιο. Εάν η απάντηση είναι καταφατική, εισέρχονται σε μια πολιτικά χειραφετική τροχιά, προτείνοντας δυναμικές που αμφισβητούν την κυριαρχία του καπιταλισμού της πλατφόρμας.

Καλλιτέχνες: Βασίλης Αλεξάνδρου, Χάρης Χιλίτσης, Φανή Αράπη, Κώστας Ντάφλος, Kωνσταντίνα Καΐκα, Άγαθα Μίγγου, Κωνσταντίνος Τηλιγάδης, Παρέσια Πασιπουλαρίδου, Ιωάννα Τζάμπα, Νίκος Ποδιάς, Νάσια Καρατσιράκη.

Εγκαίνια: Τετάρτη 30 Απριλίου 2025 στις 19:00.

Έκθεση γλυπτικής “Ηλίας Κάσσης εποίησεν”

943652.jpg

Την Τετάρτη 30 Απριλίου 2025 και ώρα 19:00 εγκαινιάζεται στο Επιγραφικό Μουσείο η έκθεση γλυπτικής “Ηλίας Κάσσης εποίησεν”. Δεκαπέντε χρόνια μετά την αφυπηρέτησή του από το Επιγραφικό Μουσείο, ο εικαστικός Ηλίας Κάσσης επιστρέφει με τους πέτρινους ήρωές του. Η έκθεση φιλοξενείται στον χώρο περιοδικών εκθέσεων του Μουσείου, εκεί όπου ο καλλιτέχνης ξεκίνησε την ενασχόλησή του με τα γλυπτά της αρχαιότητας, κατασκευάζοντας εκμαγεία για το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

Σε πέντε ενότητες παρουσιάζονται μερικά από τα πιο αντιπροσωπευτικά έργα της πολυεπίπεδης δουλειάς του, που κινείται μεταξύ μοντερνισμού και λαϊκής παράδοσης: οι εξπρεσιονιστικές προτομές, οι νύμφες και οι γοργόνες, τα ερωτικά, οι πρόσφυγες και οι Ήρωες του 21.

Ο Ηλίας Κάσσης γεννήθηκε το 1943 στο Πάλυρο της Μάνης. Βράχος, ήλιος, θάλασσα, το γυμνό τοπίο της ορεινής Μάνης, ήταν οι πρώτες εικόνες που του ενέπνευσαν την αγάπη για την πέτρα που τη “ζωγράφιζε” από μικρό παιδί. Εργάστηκε στο Υπουργείο Πολιτισμού (Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων, Επιγραφικό Μουσείο), όπου ασχολήθηκε με τα εκμαγεία, εμβαθύνοντας στην τέχνη και τεχνική των αρχαίων ελληνικών γλυπτών. Αυτοδίδακτος, ελεύθερος και ανεπηρέαστος από σχολές και τάσεις, ο Ηλίας Κάσσης διακρίθηκε σε πολλούς τομείς της τέχνης: τη γλυπτική, τη ζωγραφική και την ποίηση. Σμιλεύει την πέτρα δημιουργώντας μικρά θαύματα. Το υλικό του το διαλέγει από τη φύση: πέτρα, πηλός, σχιστόλιθος, ελαφρόπετρα, γυαλί, κεραμίδι, ξύλο καρυδιάς, ελιάς, κυπαρισσιού. Αυτά τα υλικά γίνονται η βάση για να δημιουργήσει μορφές, που παραπέμπουν στην αρχαία ελληνική μυθολογία, τη σύγχρονη ιστορία, τα βιώματά του, τις ανθρώπινες σχέσεις: ήρωες της Επανάστασης, ακροκέραμα με την Αθηνά, γοργόνες, μάσκες θεάτρου, στοχαστικοί γέροντες, η αγκαλιά μάνας – παιδιού, το φιλί των ερωτευμένων. Τα θέματα του Διονυσιακά και Απολλώνια, οι μορφές εξιδανικευμένες αλλά και ρεαλιστικές, εκπέμπουν μια μεγαλόπρεπη γαλήνη και εσωτερική δύναμη. Η έκφραση του προσώπου και του βλέμματος, η δομή του σώματος, η κίνηση, δίνουν μια πειστική εικόνα της ανθρώπινης μορφής.

Τα έργα του έχουν παρουσιαστεί σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις και έχει αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές και τιμητικές διακρίσεις (Gallery “ΝΩΕ” – 1968, αίθουσα “Παρνασσός” – 1972 & 1976, Gallery “Νέα Σκέψη” – 1974, “Στοά Τέχνης” – 1975, Gallery “Κύκλος”, Φουαγιέ Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, Gallery “Ώρα”, “Κρητική Εστία” κ.α.).

ΠΗΓΗ

Ακολουθήστε το simpleradio.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Written by: Ομάδα Σύνταξης

Rate it

Post comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Cookie Consent with Real Cookie Banner