Listeners:
Top listeners:
Simple Radio
Simple Radio Greek Greek Edition
Η Παλόμα Πικάσο, 75, η μικρότερη από τα τέσσερα παιδιά του Πάμπλο Πικάσο, θυμάται σαν να ήταν χθες τις στιγμές που καθόταν στο πάτωμα του στούντιο του πατέρα της, σχεδιάζοντας σε χαρτί ενώ εκείνος δούλευε στον καμβά του.
«Επειδή ήμουν ένα πολύ ήσυχο κορίτσι, μπορούσα να είμαι δίπλα του» είπε στους New York Times. «Μου επέτρεπε να μένω δίπλα του ενώ ζωγράφιζε γιατί μπορούσα να περνάω ώρες χωρίς να πω λέξη. Ήξερα ότι δεν έπρεπε να αγγίξω τίποτα. Πάντα μου έλεγε, ‘Μπορείς να αγγίξεις με τα μάτια σου, αλλά όχι με το χέρι σου’».
Τώρα, η Πικάσο επιμελείται μια έκθεση του πατέρα της στη γκαλερί Gagosian, η οποία έκανε εγκαίνια στις 18 Απριλίου. Ορισμένα από τα κομμάτια της έκθεσης είναι στην κατοχή της και δεν έχουν εκτεθεί στο κοινό.
«Η ιδέα ήταν να κάνουμε μια έκθεση που δεν θα ήταν χρονολογική» είπε. «Θα ήταν περισσότερο ένας διάλογος ανάμεσα στα έργα του».
Η έκθεση Picasso: Tête-à-tête είναι μια πρωτιά για την Πικάσο καθώς τα τελευταία 45 χρόνια έχει επικεντρωθεί στη συλλογή κοσμημάτων της για την Tiffany & Company.
Περίπου δύο χρόνια πριν, ανέλαβε τη διαχείριση της περιουσίας του πατέρα της, μετά τον θάνατο του αδελφού της, Κλοντ Ρουίζ-Πικάσο.
Ανάμεσα στα κυριότερα εκθέματα η κληρονόμος ξεχωρίζει το Femme au Vase de Houx (Marie-Therese), ένα γυναικείο πορτρέτο με λάδι και κάρβουνο σε καμβά από το 1937, το οποίο κρατούσε στη Νέα Υόρκη και στη συνέχεια στην Ελβετία, όπου ζει τώρα.
Η Πικάσο ξεχώρισε επίσης το Nu drappe, assis dans un fauteuil, μια ελαιογραφία του 1923 της πρώτης συζύγου του Πικάσο, της Ρωσίδας μπαλαρίνας Όλγας Χοχλόβα, που κάθεται γυμνή σε μια πολυθρόνα. «Είναι ένα πολύ συγκινητικό, συναισθηματικό πορτρέτο» είπε. «Μπορείς να διακρίνεις ότι είναι ένα πραγματικό πρόσωπο που στέκεται μπροστά του».
Η έκθεση περιλαμβάνει έξι σχέδια, 24 γλυπτά και 38 πίνακες που καλύπτουν χρονολογικά όλη την καριέρα του καλλιτέχνη, από το 1896 έως το 1972, και αναδεικνύουν την εκτενή γκάμα του.
Η Πικάσο αναφέρεται στον πατέρα της ως Πάμπλο.
«Είναι συναρπαστικό να δείχνουμε έργα του πιο διάσημου καλλιτέχνη που έχει ζήσει ποτέ, έργα που δεν έχει ξαναδεί ποτέ το κοινό» είπε ο Λάρι Γκάγκοσιαν.
Femme au Vase de Houx (Marie – Thérèse), 1937
Μόνο λίγα κομμάτια είναι προς πώληση — οι τιμές δεν είναι προς δημοσίευση — και η Πικάσο δήλωσε ότι στόχος της ήταν να δείξει τις πολλές πτυχές του πατέρα της μέσω των έργων του. «Μπορούν να είναι και πολύ τρυφερά και ισχυρά ταυτόχρονα» είπε. «Είναι όλα τα πράγματα που κάνουν τον Πικάσο αυτό που είναι. Νομίζω ότι πραγματικά τον δικαιώνουμε».
Στην έκθεση υπάρχουν ασπρόμαυρες οικογενειακές φωτογραφίες, συμπεριλαμβανομένης μιας με την νεότερη Πικάσο δίπλα στον πατέρα της και τον σκύλο τους.
«Αυτή είναι η τραπεζαρία» είπε. «Θα τρώγαμε μεσημεριανό και μετά — τη στιγμή που τελείωνε το μεσημεριανό — θα έσπρωχνε τα πάντα και θα άρχιζε να δουλεύει ακριβώς εκεί».
Επειδή η μητέρα της ήταν επίσης καλλιτέχνης, «η ζωγραφική και η ζωή ήταν εντελώς αλληλένδετες» πρόσθεσε η κληρονόμος και σχεδιάστρια.
Η Παλόμα Πικάσο είχε πει σε άλλη συνέντευξη της, πάλι στους ΝΥΤ, ότι γνώριζε γνωρίζει πολύ καλά τα προβλήματα στη σχέση του Πάμπλο Πικάσο με τη μητέρα της, γαλλίδα ζωγράφο Φρανσουάζ Ζιλό, 40 χρόνια νεότερή του, η οποία πέθανε το 2023.
Femme au Vase de Houx (Marie-Thérèse), 1937
Η Ζιλό εγκατέλειψε τον καλλιτέχνη το 1953 και τον εξόργισε με τα απομνημονεύματά της το 1964, Η Ζωή με τον Πικάσο, όταν αναφέρθηκε στην κακοποιητική συμπεριφορά του. Μετά τη δημοσίευση του βιβλίου ο Πικάσο διέκοψε τις επαφές τόσο με τον Κλοντ όσο και με την Παλόμα και δεν επικοινώνησε ποτέ ξανά μαζί τους, κάτι που η Παλόμα Πικάσο έχει περιγράψει ως επώδυνο.
Η Παλόμα Πικάσο ήταν 24 ετών όταν πέθανε ο πατέρας της το 1973 και ένιωθε εν μέρει υπεύθυνη για τη διατήρηση, την προστασία και την προώθηση της κληρονομιάς του. «Όταν είσαι η κόρη κάποιου τόσο διάσημου έχεις αυτή την αίσθηση ότι πρέπει να μοιραστείς την κληρονομιά σου με τον υπόλοιπο κόσμο» είπε.
Αυτή και ο Κλοντ μπήκαν σε νομική διαμάχη το 1974 που τους όρισε ως νόμιμους κληρονόμους. Το 1989, μετά από χρόνια διαφωνιών μεταξύ όλων των κληρονόμων του Πικάσο, συμπεριλαμβανομένης της χήρας του, Ζακλίν Ροκ, σχετικά με την κατανομή των χιλιάδων έργων τέχνης που άφησε πίσω του και τα εμπορικά δικαιώματα του ονόματός του, ένα γαλλικό δικαστήριο διόρισε τον Κλοντ ως διαχειριστή της περιουσίας.
Η Παλόμα Πικάσο δήλωσε ότι ο αδελφός της Κλοντ, με τον οποίο είχε πολύ καλή σχέση, έκανε «μια φανταστική δουλειά με το όνομα μας».
Ως επικεφαλής τώρα, η Πικάσο είπε ότι προσπαθεί να ενσωματώσει τα μέλη της οικογένειάς της. «Τα ανίψια έχουν όλα μεγαλώσει όλα. Και ήθελαν να είναι κομμάτι του Πάμπλο και της ιστορίας του. Είμαι επικεφαλής αλλά μιλάω μαζί τους πολύ περισσότερο από ό,τι ο Κλοντ».
Με μια αναγνωρισμένη καριέρα ως σχεδιάστρια πίσω της, η Πικάσο δήλωσε ότι αισθάνεται έτοιμη να αναλάβει περισσότερες ευθύνες με τη διαχείριση και το κληροδότημα.
«Έκανα ό,τι μπορούσα ώστε η δουλειά μου να μην συνδέεται με τον πατέρα μου, γι’ αυτό τώρα μπορώ να το κάν» είπε. «Έχω αποδείξει στον εαυτό μου ότι μπορώ να υπάρχω ανεξάρτητα. Νομίζω ότι έπρεπε να αποδείξω στον εαυτό μου ότι αξίζω κάτι από μόνη μου».
Η Πικάσο αναγνωρίζει τη σημασία της κληρονομιάς του πατέρα της και την ευθύνη που έχει να τη διατηρήσει. «Είναι σημαντικό να δείξουμε στον κόσμο ποιος ήταν ο Πάμπλο και τι σημαίνει το έργο του. Η τέχνη του είναι διαχρονική και συνεχίζει να εμπνέει πολλούς ανθρώπους» πρόσθεσε.
«Ελπίζω οι επισκέπτες να νιώσουν το δέσιμο που είχαμε και να κατανοήσουν την πολυπλοκότητα του έργου του» είπε η κληρονόμος.
«Η τέχνη είναι ένα ταξίδι και είμαι ευγνώμονη που μπορώ να το μοιραστώ με τον κόσμο» κατέληξε.
Ακολουθήστε το simpleradio.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Written by: Ομάδα Σύνταξης
1974 Art new york times The Good Life times γαλλίδα δικαιώματα δικαστήριο έκθεση ελβετία εμπορικά έργο Ζωγραφική ζωή κόρη λάδι μάτια μητέρα Νέα Νέα Υόρκη νομική όχι παιδιά ΠΑΛΟΜΑ ΠΙΚΑΣΟ πάμπλο πικάσο πατέρας πέθανε πικάσο πίνακες που πρόσωπο πώληση ροκ στόχος συμπεριφορά συνέντευξη σχέση ταξίδι τέχνη Υπάρχω φωτογραφίες
Post comments (0)