Simple Radio
play_arrow
Boulevard 11/11/2025 Podblend

Πώς η 35χρονη τραγουδίστρια ελέγχει απόλυτα την καριέρα της, τα δικαιώματά της και – κυρίως – την εικόνα της.
Τα μεσάνυχτα της 19ης Απριλίου 2024 η Τέιλορ Σουίφτ κυκλοφόρησε τον 11ο δίσκο της, The Tortured Poets Department. Ένας μαραθώνιος 31 κομματιών γεμάτος εξομολογήσεις για αποτυχημένους έρωτες, απαντήσεις σε επικριτές και τις πιέσεις της διασημότητας. Οι κριτικές; Από μέτριες έως απογοητευτικές. Το NME μίλησε για «σπάνιο στραβοπάτημα», ενώ οι New York Times τον χαρακτήρισαν «εσωστρεφή» και «αυτοαναφορικό».
Κι όμως, οι αρνητικές κριτικές δεν είχαν καμία σημασία. Το Spotify ανακοίνωσε ότι ήταν το πιο πολυακουσμένο άλμπουμ σε μία μέρα στην ιστορία της πλατφόρμας. Στη Βρετανία έκανε τις μεγαλύτερες πρώτες πωλήσεις των τελευταίων επτά ετών. Όταν πρόκειται για τη Σουίφτ, οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους.
Αύριο κυκλοφορεί ο νέος της δίσκος, The Life of a Showgirl. Περισσότερα από πέντε εκατομμύρια fans τον έχουν ήδη προ-αποθηκεύσει στο Spotify, ενώ οι βινυλιακές εκδόσεις εξαντλήθηκαν μέσα σε λιγότερο από μία ώρα. Η Σουίφτ, στα 35 της, φαίνεται πια «πολύ μεγάλη για να αποτύχει».
Αυτό που την ξεχωρίζει δεν είναι μόνο η μουσική της, αλλά το πώς έχει χτίσει μια ολόκληρη αυτοκρατορία γύρω από το όνομά της. Έχει κερδίσει τον πλήρη έλεγχο των δημιουργικών δικαιωμάτων της και δεν εξαρτάται από δισκογραφικές, ενώ έχει καλλιεργήσει μια στρατιά φανατικών θαυμαστών – τους λεγόμενους «Swifties» – που στηρίζουν αδιαπραγμάτευτα κάθε νέο της βήμα.
Η Σουίφτ κρατά αυστηρά τον έλεγχο της δημόσιας εικόνας της. Δεν δίνει συνεντεύξεις σε μεγάλα περιοδικά, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων. Ό,τι μαθαίνουν οι fans γι’ αυτήν, προέρχεται από τα ίδια της τα social media ή από τους στίχους της. Ακόμη και τον αρραβώνα της με τον αμερικανό αθλητή Τράβις Κέλσι τον ανακοίνωσε στο Instagram της.
Το 2019 η Σουίφτ συγκρούστηκε ανοιχτά με την παλιά της δισκογραφική, όταν τα δικαιώματα των έξι πρώτων άλμπουμ της πουλήθηκαν στον μάνατζερ Σκούτερ Μπράουν. Η ίδια αντέδρασε με έναν πρωτοφανή τρόπο: επανηχογράφησε όλα τα άλμπουμ της, λανσάροντάς τα ξανά με την ένδειξη Taylor’s Version.
Με αυτό τον τρόπο υποχρέωσε ραδιόφωνα και τηλεοπτικές παραγωγές να χρησιμοποιούν τις εκδοχές που εκείνη ελέγχει. Έτσι, πέτυχε κάτι που σπάνια συμβαίνει: να έχει τον πλήρη έλεγχο και στα «masters» και στα εκδοτικά δικαιώματα.
Φέτος, η ιστορία ολοκληρώθηκε όταν αγόρασε πίσω και τα αρχικά master rights. «Όλη η μουσική που έγραψα μου ανήκει πια», έγραψε στην ιστοσελίδα της.
Η ιστορία της Σουίφτ δεν είναι απλώς μια αφήγηση επιτυχίας, αλλά και μια υπόθεση δύναμης και ελέγχου. Παρά τις επικρίσεις ότι οι κινήσεις της δεν είναι πάντα «Δαβίδ εναντίον Γολιάθ», έχει αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τη μουσική βιομηχανία. Άλλοι καλλιτέχνες – όπως η Ζάρα Λάρσον – παραδέχονται ανοιχτά ότι εμπνεύστηκαν από τη στάση της.
Σήμερα, η Σουίφτ έχει ξεπεράσει τα όρια μιας συνηθισμένης pop star. Έχει μετατραπεί σε brand, σε φαινόμενο πολιτισμού, σε μια καλλιτέχνιδα που γράφει τους δικούς της κανόνες – και τους κερδίζει όλους.
Ακολουθήστε το simpleradio.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Written by: Ομάδα Σύνταξης
instagram Media new york times Social Social Media spotify times άλμπουμ βιομηχανία βρετανία δικαιώματα δισκογραφική εκδόσεις ιστορία καλλιτέχνες κανόνες μαραθώνιος Μουσική μουσική βιομηχανία όρια περιοδικά ποπ που Τέιλορ Σουίφτ ώρα
Copyright 2014-2025 by Simple Radio | Τηλ: 210 30 07 089 | Χορηγός: Security System Center
Post comments (0)