Listeners:
Top listeners:
Simple Radio
Simple Radio Greek Greek Edition
Χαρακτηριστικά μεσογειακή, η Σοφία Λόρεν είναι πάντα η πιο δημοφιλής ηθοποιός της Ιταλίας αλλά και μια διεθνής σταρ με επιτυχίες στο παγκόσμιο box office βραβευμένη με δύο Όσκαρ. Και το ελληνικό κοινό όμως τη νοιώθει με κάποιο τρόπο δική του και πολύ πιο κοντινή από άλλα άφθαστα αστέρια του Χόλιγουντ, ίσως γιατί είχε υποδυθεί την Ελληνίδα και είχε τραγουδήσει στα ελληνικά στη μεγάλη οθόνη αλλά και χάρη στο τόσο οικείο ταμπεραμέντο της και την ομορφιά της την οποία πίστευαν ότι μπορούσαν να πλησιάσουν ή έστω να εμπνευστούν από αυτή τόσες Ελληνίδες.
Φέτος, στις 20 Σεπτεμβρίου η αειθαλής ηθοποιός γιόρτασε τα 90 της χρόνια σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο του ιστορικού κέντρο της Ρώμης έχοντας κοντά της τα παιδιά και τα εγγόνια της καθώς και αγαπημένους φίλους και συνεργάτες.
Ο Πρόεδρος της Ιταλίας Sergio Mattarella εξέδωσε την ακόλουθη δήλωση για να την τιμήσει: «Με την ευκαιρία των γενεθλίων της, θα ήθελα να στείλω στην Σοφία τις εγκάρδιες ευχές μου, μαζί με τις ευχαριστίες της Ιταλικής Δημοκρατίας για την εξαιρετική καριέρα της, που χαρακτηρίζεται από τα τόσα πολλά Ιταλικά και διεθνή βραβεία με τα οποία τιμήθηκε. Η κομψότητα, η γοητεία και η απαράμιλλη υποκριτική της δεινότητα έχουν χαρακτηρίσει μεγάλο αριθμό ιταλικών και διεθνών ταινιών, οι οποίες συνέβαλαν στην ιστορία του κινηματογράφου, καθιστώντας την εικόνα της ιταλικής ομορφιάς και τέχνης στον κόσμο».
Η τελευταία εμφάνιση της στον κινηματογράφο είχε πραγματοποιηθεί πριν 4 χρόνια στο «The Life Ahead», μια ταινία σε σκηνοθεσία του γιου της, Edoardo Ponti που προβλήθηκε από το Netflix . Η ταινία που αφηγείται την ιστορία της Μαντάμ Ρόζα την οποία υποδύεται η Λόρεν, επιζήσασα του Ολοκαυτώματος που φροντίζει μια ομάδα παιδιών, ήταν τρίτη που έκανε ο σκηνοθέτης με την μητέρα του. «Η σχέση με τον γιο μου δεν είναι σχέση που έχω με άλλους σκηνοθέτες», είχε πει τότε η Λόρεν στο περιοδικό Town & Country. «Με ωθεί μέχρι να φτάσω σε κάτι πολύ καλό. Ξέρει πάντα τι θέλει, και ξέρει πώς να το πάρει από μένα. Ο Edoardo είναι ένας υπέροχος σκηνοθέτης. Διαφορετικά, απλώς θα απέφευγα να δουλεύω μαζί του!».
Η Σοφία Λόρεν γεννήθηκε με το όνομα Σοφία Βιλάνι Σικολόνε στη Ρώμη στις 20 Σεπτεμβρίου 1934. Ο πατέρας της, Ρικάρντο Σικολόνε, αρνήθηκε να παντρευτεί τη μητέρα της Ρομίλντα, αφήνοντάς τη χωρίς καμία υποστήριξη ή οικονομική βοήθεια. Η Ρομίλντα, καθηγήτρια πιάνου που φιλοδοξούσε να γίνει ηθοποιός, μεγάλωσε τις δύο κόρες που είχε αποκτήσει από τον Σικολόνε μόνη της, υπό δύσκολες συνθήκες στη Νάπολη, όπου κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου η Σοφία χτυπήθηκε από το θραύσμα μιας οβίδας στο σαγόνι.
Σε ηλικία 14 ετών η Σοφία συμμετείχε στο διαγωνισμό ομορφιάς «Μις Ιταλία» και παρότι δεν κέρδισε, ξεχώρισε χάρη στη μοναδική ομορφιά και παρουσία της. Λίγο αργότερα ξεκίνησε μαθήματα υποκριτικής, έπαιξε ως κομπάρσα στην ταινία «Κβο Βάντις», και αφού άλλαξε το όνομά της σε Σοφία Λόρεν εξελίχθηκε μέσα σε ελάχιστο χρόνο στο πιο λαμπερό αστέρι του ιταλικού κινηματογράφου.
Πολύ σύντομα βρέθηκε στο Χόλιγουντ να πρωταγωνιστεί δίπλα στον Κάρι Γκραντ και τον Μάρλον Μπράντο υπογράφοντας ένα χρυσό συμβόλαιο με την Paramount. Το βραβείο Όσκαρ ωστόσο το κέρδισε όχι για μια από τις διεθνείς της ταινίες αλλά για την «Ατιμασμένη» του Βιτόριο ντε Σίκα. Ήταν η πρώτη φορά που το έπαιρνε ηθοποιός για μη αγγλόφωνη ερμηνεία.
Λίγα χρόνια νωρίτερα ο Σπύρος Σκούρας, ο ελληνικής καταγωγής επικεφαλής των στούντιο της 20th Century Fox, θέλοντας να βοηθήσει την πατρίδα του είχε το όνειρο να διαφημίσει την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό γυρίζοντας ταινίες οn location εκεί. Έτσι γυρίστηκε η πρώτη χολιγουντιανή παραγωγή στην Ελλάδα, «Το παιδί και το Δελφίνι». Αρχικά, ο πρωταγωνιστικός ρόλος του κοριτσιού που βουτάει για σφουγγάρια και βρίσκει ένα αρχαίο άγαλμα ήταν να δοθεί στην Τζίνα Λολομπρίτζιτα. Τελικά, επιλέχθηκε η Σοφία Λόρεν, για την οποία ήταν επίσης η πρώτη της ταινία στο Χόλιγουντ. Η έλευσή της Ιταλίδας σταρ στην Αθήνα ήταν επεισοδιακή. Την υποδέχτηκε ο Σπύρος Σκούρας μαζί με πλήθος θαυμαστών της, οι οποίοι «ώρμησαν ευθύς ως η Λόρεν εξήλθε του αεροπλάνου και εδημιούργησαν στενόν κλοιόν πέριξ της καλλιτέχνιδος εν τη προσπαθεία των να την ίδουν από κοντά», όπως αναφέρει το Βήμα της 12ης Σεπτεμβρίου 1956.
Τα γυρίσματα της ταινίας στην Ύδρα προέκυψαν ύστερα από τη μεσολάβηση της βασίλισσας Φρειδερίκης, με σκοπό την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Κάποια από τα γυρίσματα έγιναν στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και στο Πασαλιμάνι. Παντού φανατικοί θαυμαστές πολιορκούσαν τη μόλις 21 ετών τότε Σοφία, η οποία είχε δηλώσει εκείνη την εποχή πως «το sex appeal είναι 50% αυτά που έχεις και 50% αυτό που οι άντρες νομίζουν ότι έχεις».
Η Λόρεν και οι παραγωγοί είχαν ενθουσιαστεί με το τραγούδι “Τι είναι αυτό που το λένε αγάπη”, επιτυχία της εποχής, γραμμένη από τον Τάκη Μωράκη, και έτσι το συμπεριέλαβαν στην ταινία, στην περίφημη σκηνή που η Λόρεν το τραγουδά με τον Τώνη Μαρούδα.
Και κάπως έτσι το ελληνικό κοινό άρχισε να νοιώθει την Σοφία Λόρεν με κάποιο τρόπο «δική του»..
Η ταινία “Το παιδί και το δελφίνι” κυκλοφόρησε στις αίθουσες την επόμενη χρονιά και με τη μαγευτική απεικόνιση των αρχαίων ερειπίων και της ομορφιάς του ελληνικού τοπίου συνέβαλε στο να γίνει η Ελλάδα ένας από τους πιο ονειρικούς τουριστικούς προορισμούς της εποχής.
Κριτής σε εκείνον τον πρώτο διαγωνισμό ομορφιάς που χάρισε στη Λόρεν το εισιτήριο για τη δόξα ήταν ο παραγωγός Κάρλο Πόντι, που έμελλε να γίνει ο σύντροφος της Λόρεν μέχρι το τέλος της ζωής του, αλλά και ο άνθρωπος που τη βοήθησε να χτίσει την κινηματογραφική της καριέρα. Το μόνο πρόβλημα των πρώτων ετών της γνωριμίας τους; Ο Πόντι, εκτός από αρκετά μεγαλύτερός της, ήταν παντρεμένος. Το 1957 έβαλε δικηγόρους να του βγάλουν το διαζύγιό του στο Μεξικό και ένα πιστοποιητικό γάμου του με τη Λόρεν. Η Ιταλία όμως δεν αναγνώριζε τα διαζύγια και έτσι το 1962 το ζευγάρι ακύρωσε το γάμο του ώστε να αποφύγει την καταδίκη του Πόντι για διγαμία.
Μετά από αυτό, ο Πόντι πρότεινε στη σύζυγό του Τζουλιάνα να μετακομίσουν οι τρεις τους στη Γαλλία και να γίνουν Γάλλοι πολίτες ώστε να μπορέσουν να εκδώσουν εκεί το διαζύγιο. Τελικά ο Κάρλο Πόντι και η Λόρεν παντρεύτηκαν το 1966 με πολιτικό γάμο. Με τον Πόντι η Λόρεν απέκτησε δύο γιους, τον Κάρλο Πόντι Τζούνιορ και τον Εντοάρντο Πόντι. “Όποιος δεν έχει κλάψει, δεν έχει όμορφα μάτια” έχει δηλώσει η σταρ για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε στη ζωή της.
Mετά τη γέννηση των γιων της η Λόρεν άρχισε σταδιακά να περιορίζει τις κινηματογραφικές της εμφανίσεις. Χωρίς ποτέ να αποσυρθεί, ζώντας μόνιμα πλέον στην Ελβετία, διατήρησε ένα πιο χαμηλό προφίλ εξακολουθώντας να εμφανίζεται κυρίως σε ταινίες του ιταλικού κινηματογράφου και σπανιότερα σε χολιγουντιανές παραγωγές όπως το musical “Nine” το 2009, δύο χρόνια μετά το θάνατο του Κάρλο Πόντι.
Ο χρόνος που περνά φέρεται με ευγένεια στη Λόρεν, το ίδιο και το κοινό που εξακολουθεί να την αγαπά. Η ηθοποιός είχε μια άσχημη πτώση την περασμένη χρονιά που κατέληξε σε τραυματισμούς, ωστόσο σύντομα στάθηκε ξανά στα πόδια της. Η ίδια όταν τη ρωτούν ποιο είναι το μυστικό της απαντά παιχνιδιάρικά: “Τα οφείλω όλα στο σπαγγέτι”…
* Πηγή: Grace
Ακολουθήστε το simpleradio.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Written by: admin
box office Grace netflix Plus Woman Αγάπη Αθήνα βραβεία βραβείο γαλλία γενέθλια γοητεία δελφίνι διαζύγιο ελβετία Ελλάδα ελληνικό εμφανίσεις επιτυχία ζευγάρι ζωή ηθοποιός Ηλικία ιστορία Ιταλία λιμάνι μάρλον μπράντο μάτια μεξικό μητέρα ξενοδοχείο ομορφιά παιδί παιδιά πατέρας που πτώση Ρώμη σκηνοθέτης σοφία λόρεν σχέση ταινία ταινίες τραγούδι Ύδρα χόλιγουντ
Post comments (0)