ΑΦΙΕΡΩΣΗ
Konstantinos Papakostas Καλησπέρα από Ζυρίχη...σας ευχαριστουμε για τις μουσικές σας...είστε όλοι απίθανοι!! Pansyotis Human Rag'nboy To all around there... Be human Σάντρα All around the world i cant find my baby Καλησπεεα ωραία εκπομπή μιξ με ελληνικά την Πέμπτη τι θα βάλεις;;;;;

Θέατρο

Ο Γιάννης Παπαδόπουλος παίζει τρεις διαφορετικούς ρόλους στην παράσταση «Αιαυτός» | in.gr

today11 Ιανουαρίου, 2025 12

Background

«Το έργο το έγραψε ο Δημήτρης Δημητριάδης βασισμένος στον μύθο του Αίαντα, του τελευταίου ήρωα, του πρώτου αυτόχειρα» λέει η Γιάννης Παπαδόπουλος (κοιτώντας με μέσα από τους φλούο πράσινους φακούς επαφής που φοράει για την παράσταση) και συνεχίζει: «Είναι μια σύγχρονη τραγωδία, λοιπόν, με πολλές διαφορές από το αρχαίο έργο του Σοφοκλή, με κύρια διαφορά αυτή που οι Έλληνες ζητούν αυτοί από τον Αίαντα να αυτοκτονήσει».

Για την ιστορία να πούμε ότι ο Αίαντας, ήταν ένας από τους μνηστήρες της Ωραίας Ελένης και ήταν δεσμευμένος με όρκο να υπερασπιστεί τη ζωή και την τιμή της.

Ο Γιάννης Παπαδόπουλος στην παράσταση «Αιαυτός» / Photo by © Karol Jarek

«Μέγας, πελώριος και έρκος Αχαιών»

Ο Αίαντας έλαβε μέρος στον Τρωικό πόλεμο με 12 πλοία και μαζί με τον Αχιλλέα και τον Φοίνικα άσκησε τη διοίκηση του στόλου των επιτιθεμένων. Στην Ιλιάδα παρουσιάζεται ως ο δεύτερος πιο ανδρείος Αχαιός μετά τον Αχιλλέα και δυνατότερος του Τρώα ήρωα Έκτορα.

Ο Όμηρος μάλιστα αναφέρει ότι διέθετε υψηλό ανάστημα: «μέγας, πελώριος και έρκος Αχαιών». Επίσης δεν υστερούσε και σε ομορφιά και ως χαρακτήρας περιγράφεται ως καλόκαρδος, ικανός να εμψυχώνει τους συμπολεμιστές του και να δίνει συμβουλές.

Ο ίδιος έπαιξε σημαντικό ρόλο στη συμφιλίωση του Αχιλλέα με τον Αγαμέμνονα.

Κατά τη διάρκεια του Τρωικού πολέμου, μονομάχησε με τον Έκτορα, αλλά παρόλο που αποδείχτηκε ανώτερος, τελικά η νύχτα τους ανάγκασε να κηρύξουν ισοπαλία, χωρίς νικητή.

«Όπως γινόταν και στην αρχαιότητα όλους τους ρόλους τους παίζουμε δύο ηθοποιοί. Ο Αντρέας Κωνσταντίνου παίζει τον Αίαντα, τον αδερφό του τον Τεύκρο και τον Οδυσσέα»

Ανδρέας Κωνσταντίνου και Γιάννης Παπαδόπουλος επί σκηνής / Photo by © Karol Jarek

Ο ρόλος της θεάς Αθηνάς

Μετά την μονομαχία οι δύο ήρωες αντάλλαξαν δώρα. Ο Αίας έλαβε ως ένδειξη τιμής από τον Έκτορα το ξίφος του, ενώ ο ίδιος του χάρισε τη ζώνη του.

Όταν ο Πάτροκλος και ο Αχιλλέας σκοτώθηκαν, ο Αίας πέτυχε να αντιμετωπίσει πλήθος εχθρών και να αποσπάσει από τα χέρια τους τα σώματα των νεκρών ηρώων.

Εξοργίστηκε όμως, όταν τα όπλα του νεκρού Αχιλλέα δόθηκαν τιμητικά στον Οδυσσέα και νιώθοντας εξαιρετικά μειωμένος, κρίθηκε κατώτερος των περιστάσεων σε σημείο που αποπειράθηκε να δολοφονήσει τους αρχηγούς των Αχαιών.

Τότε η θεά Αθηνά του προκάλεσε πνευματική διαταραχή και τον έκανε να ξεσπάσει πάνω σε ένα κοπάδι πρόβατα. Όταν συνήλθε το πρωί και διαπίστωσε σε πόσο οικτρή κατάσταση είχε περιπέσει, τερμάτισε τη ζωή του, πέφτοντας πάνω στο ξίφος του.

«Εγώ παίζω τους άλλους δύο Έλληνες, τον Αγαμέμνονα και τον Μενέλαο και την Ασιάτισσα γυναίκα του Αίαντα, την Τέκμησσα»

Γιάννης Παπαδόπουλος και Ανδρέας Κωνσταντίνου επί σκηνής / Photo by © Karol Jarek

Τρεις ρόλοι για τον καθένα 

Επιστροφή στο σήμερα και το θέατρο Σφενδόνη, όπου κάθε Δευτέρα και Τρίτη παίζεται η sold out παράσταση «Αιαυτός», με τον Γιάννη Παπαδόπουλο και τον Ανδρέα Κωνσταντίνου.

«Αιαυτός. Ένα έργο για δύο πρόσωπα. Το ένα είσαι εσύ. Μίλησέ μου για το έργο και τον ρόλο σου» λέω στον Γιάννη Παπαδόπουλο για να λάβω την απάντηση: «Το έργο το έγραψε ο Δημήτρης Δημητριάδης βασισμένος στον μύθο του Αίαντα, του τελευταίου ήρωα, του πρώτου αυτόχειρα. Είναι μια σύγχρονη τραγωδία λοιπόν με πολλές διαφορές από το αρχαίο έργο του Σοφοκλή, με κύρια διαφορά αυτή που οι Έλληνες ζητούν αυτοί από τον Αίαντα να αυτοκτονήσει.

»Όπως γινόταν και στην αρχαιότητα όλους τους ρόλους τους παίζουμε δύο ηθοποιοί. Ο Αντρέας Κωνσταντίνου παίζει τον Αίαντα, τον αδερφό του τον Τεύκρο και τον Οδυσσέα ενώ εγώ παίζω τους άλλους δύο Έλληνες, τον Αγαμέμνονα και τον Μενέλαο και την Ασιάτισσα γυναίκα του Αίαντα, την Τέκμησσα».

«Να βουτάς όλα και πιο βαθιά. Να βάζεις συνεχώς τρικλοποδιές στον εαυτό σου»

«Το τέλος του ήρωα. Ο μύθος του Αίαντα μετά την πρόσκρουσή του στο φως του διαφωτισμού που φέρνει ο άνθρωπος το 1789. Φως του Εωσφόρου ή άγιο φως; Ο άνθρωπος που μόνος ουρλιάζει προς το κενό που άφησαν οι θεοί σε έναν έρημο τόπο που γίνεται τόπος θυσίας του ανθρώπινου σώματος για το ανθρώπινο σώμα. Ένας λόγος παράφορος καταρράκτης που γίνεται μουσική/προσευχή για τον πόθο» διαβάζω για την παράσταση πριν τη δω.

«Ποιος είναι ο μεγαλύτερος βαθμός δυσκολίας για σένα στην παράσταση αυτή;» ρωτάω τον Γιάννη Παπαδόπουλο.

«Δεν ξέρω τι να πω. Δύσκολη είναι η δουλειά του ηθοποιού έτσι κι αλλιώς και τον βαθμό δυσκολίας τον βάζεις εσύ. Αυτή η δουλειά μπορεί να γίνεται συνεχώς όσο δύσκολη θέλεις. Να βουτάς όλα και πιο βαθιά. Να βάζεις συνεχώς τρικλοποδιές στον εαυτό σου» απαντάει.

«Δέκα μήνες κάναμε πρόβες. Ξεκινήσαμε το περασμένο Γενάρη και από το Μάιο κάναμε πρόβες στο θέατρο σε κανονικούς ρυθμούς»

Photo by © Karol Jarek

-Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για σένα;

Αν θα τα καταφέρω. Ξέρεις, νιώθω ότι είναι κάτι πολύ φυσικό για μένα να βγαίνω στη σκηνή και να παίζω θέατρο και συνέχεια αναρωτιέμαι αν είμαι ικανός να το κάνω, αν θα τα βγάλω πέρα.

-Πόσο καιρό κάνατε πρόβες για τον Αιαυτό; Είδα την παράσταση και μου φάνηκε εξαιρετικά καλοκουρδισμένη.

Δέκα μήνες. Ξεκινήσαμε το περασμένο Γενάρη και από το Μάιο κάναμε πρόβες στο θέατρο σε κανονικούς ρυθμούς. Πρώτη φορά κάνω πρόβες για ένα έργο τόσο καιρό και νιώθω ότι έτσι πρέπει να γίνεται. Να δίνεις στα πράγματα χώρο και χρόνο. Είναι σπάνιο. Και κόντρα στον ρυθμό που ζούμε και στο πόσο επιδερμικά συνδεόμαστε κάθε μέρα με τον κόσμο γύρω μας.

-Ποιες είναι οι βασικές οδηγίες που έχετε πάρει από τον σκηνοθέτη, Χάρη Φραγκούλη;

Ο Χάρης έχει φτιάξει όλη την παράσταση. Μέχρι και τη μικρότερη λεπτομέρεια. Είναι καταπληκτικός σκηνοθέτης και ο τρόπος του να σου βάζει φτερά και να σε αφήνει να πετάξεις όπως θέλεις είναι μοναδικός.

«Δύσκολη είναι η δουλειά του ηθοποιού έτσι κι αλλιώς και τον βαθμό δυσκολίας τον βάζεις εσύ. Αυτή η δουλειά μπορεί να γίνεται συνεχώς όσο δύσκολη θέλεις»

Photo by © Karol Jarek

-Μίλησέ μου για σένα; Ποια είναι η πορεία σου; Από που έρχεσαι και που πηγαίνεις;

Είμαι ηθοποιός δεκαπέντε χρόνια τώρα. Αυτό κάνω. Αυτό μ´ αρέσει. Αγαπάω το θέατρο και θέλω να του συμπεριφέρομαι με σεβασμό. Έχω διαχωρίσει μέσα μου το βιοποριστικό κομμάτι από το να παίζω και γι’ αυτό κάνω πολύ συχνά άλλες δουλειές ταυτόχρονα για να μπορώ να ζω. Κυρίως σερβιτόρος.

-Ποια φράση του έργου σε έχει στοιχειώσει

Όταν η Τέκμησσα λέει για τον Αίαντα και την κατάσταση στην οποία είναι: «Αβάστακτο. Να τον βλέπεις»… Ξέρεις, να είσαι δίπλα σε αυτόν που αγαπάς…

Να υποφέρει

Να είναι αβάστακτο να τον βλέπεις

Κι εσύ να είσαι δίπλα

Και να τον βλέπεις.

«Ο Χάρης Φραγκούλης έχει φτιάξει όλη την παράσταση. Μέχρι και τη μικρότερη λεπτομέρεια. Είναι καταπληκτικός σκηνοθέτης και ο τρόπος του να σου βάζει φτερά και να σε αφήνει να πετάξεις όπως θέλεις είναι μοναδικός»

Photo by © Karol Jarek

Προπώληση εισιτηρίων inTickets  

ΑΙΑΥΤΟΣ του Δημήτρη Δημητριάδη

Σκηνοθεσία Χάρης Φράγκούλης

Σκηνικά / Κοστούμια Ελίνα Λούκου

Μουσική Κορνήλιος Σελαμσης

Μουσική Εκτέλεση(laptop)/Ζωντανή ηχητική επεξεργασία Γιάννης Μαραμαθάς

Φωτισμοί Νίκος Βλασσόπουλος

Βοηθoί Σκηνοθέτη Μαρία Αρζόγλου, Ιωάννα Κρητούλη

Παίζουν Ανδρέας Κωνσταντίνου, Γιάννης Παπαδόπουλος

Εκτέλεση Παραγωγής Hρώ Αδρακτά

Παραγωγή KURSK

Συμπαραγωγή ROBOTHOUSE

Δευτ, Τρ.

Ώρα έναρξης: 21.00

Θέατρο Σφενδόνη, Μακρή 4,  Ακρόπολη

Τηλέφωνο κρατήσεων : 6941657592

ΠΗΓΗ

Ακολουθήστε το simpleradio.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Written by: Ομάδα Σύνταξης

Rate it

Post comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.


Συναίνεση σε Cookie με το Real Cookie Banner