ΑΦΙΕΡΩΣΗ
ΣΕΜΕΡΤΖΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ U2 - Magnificent (Live) ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΑΠΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.....ΣΑΣ ΑΚΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΚΤΗΜΑ ΧΡΗΣΤΙΔΗ...ΕΥΧΟΜΑΙ ΥΓΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ..... Konstantinos Papakostas Φροντίζετε για την μουσική μας διασκέδαση...σας ευχαριστουμε!!! Konstantinos Papakostas Καλησπέρα από Ζυρίχη...σας ευχαριστουμε για τις μουσικές σας...είστε όλοι απίθανοι!!

Πολιτισμός

Νοσφεράτου: Η νέα ταινία του Ρόμπερτ Έγκερς απογοητεύει με την «στειρότητα» της

today19 Ιανουαρίου, 2025 21

Background

Η τελευταία κινηματογραφική απόπειρα να ανανεωθεί ο μύθος του βαμπιρικού τέρατος από τον Ρόμπερτ Έγκερς καταφέρνει να δημιουργήσει μια εντυπωσιακή σινεματική ατμόσφαιρα, χωρίς ωστόσο να δίνει νέες ιδέες πάνω στην κλασική ιστορία του Νοσφεράτου.

Η κινηματογραφική ιστορία του Φρίντριχ Βίλχελμ Μουρνάου και του εξαιρετικού έργου του Νοσφεράτου, Μια Συμφωνία Τρόμου (1922) συνεχίζει να εντυπωσιάζει και να εμπνέει τους σύγχρονους δημιουργούς, παρά τη χρονική απόσταση.

Η τελευταία κινηματογραφική απόπειρα να ανανεωθεί ο μύθος του βαμπιρικού τέρατος από τον διάσημο σκηνοθέτη Ρόμπερτ Έγκερς καταφέρνει να δημιουργήσει μια εντυπωσιακή οπτική ατμόσφαιρα, χωρίς ωστόσο να προσφέρει επαρκώς νέες προσθήκες πάνω στην κλασική ιστορία του Νοσφεράτου.

Ο Έγκερς, γνωστός για την κινηματογραφική του αίσθηση (με προηγούμενα έργα όπως The Witch και Ο Φάρος), αποτυπώνει με εξαιρετική σκηνογραφική φαντασία τη νέα του εκδοχή του βαμπιρικού μύθου, τοποθετώντας τη δράση στην πρώιμη βικτοριανή εποχή.

Η ερμηνεία της Λίλι-Ρόουζ Ντεπ στον ρόλο της Έλεν, μιας γυναίκας που βιώνει μεταφυσικές εμπειρίες και καταπιέζεται από την αυστηρή κοινωνία της εποχής, είναι παθιασμένη και συναισθηματικά φορτισμένη.

Εντούτοις, η θεματική του έρωτα και της ερωτικής αφύπνισης που καταπιέζεται σε μια πουριτανική κοινωνία διατηρεί έναν ενδιαφέροντα τόνο, αλλά δεν ανανεώνει ουσιαστικά την κλασική πλοκή του Νοσφεράτου, η οποία επαναλαμβάνει τις ίδιες βασικές συνιστώσες.

Ο σκηνοθέτης υιοθετεί μια πιο φολκλορική εκδοχή του βαμπίρ, αποφεύγοντας τη φόρμα του εφιαλτικού και μυστηριώδους Όρλοκ που δημιουργήθηκε από τον Μουρνάου. Παρά την επιτυχία του στη δημιουργία μιας εντυπωσιακής αισθητικής, που παραπέμπει σε φλαμανδικούς πίνακες και ενσωματώνει το στυλ του κιαροσκούρο φωτισμού, ο Έγκερς φαίνεται να περιορίζεται από τη σκηνογραφική του αίσθηση, αφήνοντας τη σκηνοθεσία του να μοιάζει δευτερεύουσα.

Οι ιδέες του πάνω στο βαμπιρικό μύθο είναι ελάχιστες και επαναλαμβάνουν τις τεχνικές των προγενέστερων σκηνοθετών, όπως του Μουρνάου και του Χέρτζογκ, χωρίς να προσφέρουν κάτι πραγματικά καινοτόμο.

Η ταινία, παρά την αισθητική της μεγαλοπρέπεια και τις τεχνικές αριστοτεχνίες, δεν καταφέρνει να προσφέρει μια ουσιαστική ανανέωση του βαμπιρικού μύθου. Το ενδιαφέρον του Έγκερς φαίνεται να εστιάζεται περισσότερο στη δημιουργία ενός γοτθικού, οπτικά εντυπωσιακού κόσμου, παρά στην πρόταση νέων ιδεών για το μυθικό αυτό σύμπαν.

Παρότι η ατμόσφαιρα είναι γεμάτη από μυστήριο και ένταση, η ταινία δεν επαναστατεί πραγματικά απέναντι στους προκαθορισμένους κανόνες του βαμπιρικού είδους.

ΠΗΓΗ

Ακολουθήστε το simpleradio.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Written by: Ομάδα Σύνταξης

Rate it

Post comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Συναίνεση σε Cookie με το Real Cookie Banner