Listeners:
Top listeners:
Simple Radio
Simple Radio Greek Greek Edition
Ο Ντάνιελ Κρεγκ, 56 ετών, ο πάλαι ποτέ Τζέιμς Μποντ έχει μια τολμηρή νέα αποστολή.
Η αλήθεια είναι ότι στον έρωτα, μπορεί να είναι τρομακτικό να ανοίξεις όλα σου τα χαρτιά, να γίνεις ευάλωτος, να αφήσεις την επιθυμία σου να φανεί πλήρως. Αυτό που προσφέρεται σε ένα άλλο άτομο χωρίς επιφυλάξεις μπορεί επίσης να ληφθεί χωρίς αντάλλαγμα. Παρόλα αυτά, επειδή θέλουμε να μας αγαπούν, το ρισκάρουμε.
Ίσως δεν σκεφτόμαστε πολύ αυτή την πτυχή της αγάπης, προτιμώντας να σταθούμε -όπως κάνουν οι περισσότερες ταινίες- σε όλα τα φεγγαρόλουστα, γλυκανάλατα μέρη.
Αλλά αυτό το επικίνδυνο αίσθημα της έκθεσης είναι η κεντρική ενασχόληση του νέου δράματος «Queer», και δεν μπορεί να εξερευνηθεί χωρίς έναν πρωταγωνιστή που είναι ομοίως πρόθυμος να προσφέρει τον εαυτό του.
Στο «Queer», που αναμένεται στις 27 Νοεμβρίου και είναι διασκευασμένο από το μυθιστόρημα του Γουίλιαμ Μπάροουζ, ο Κρεγκ υποδύεται τον Λι, έναν Αμερικανό ομογενή στην Πόλη του Μεξικού στα μέσα του αιώνα, ο οποίος ερωτεύεται έναν ψυχρό, απόμακρο νεότερο άνδρα, τον Άλερτον (Ντρου Στάρκι).
Ο Λι ακυρώνεται από μια επιθυμία που βρίσκει ανταπόκριση μόνο κάποιες στιγμές –το πρόσωπο του Κρεγκ, που κάποτε θεωρούνταν το πρόσωπο της ανδρικής ψυχραιμίας, είναι τώρα βουτηγμένο στον ιδρώτα της γκρίνιας.
Αν και η ερμηνεία του έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές και οσκαρικές συζητήσεις από τότε που το «Queer» έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας τον Σεπτέμβριο, μπορεί να εκπλήξει τους θαυμαστές του να δουν αυτή την πλευρά του Κρεγκ, αφού τον έβλεπαν να υποδύεται έναν στωικό μυστικό πράκτορα για το μεγαλύτερο μέρος των 15 ετών.
«Κάθε ταινία είναι ένα ντοκιμαντέρ για τον ηθοποιό που υποδύεται τον χαρακτήρα» σχολιάζει ο σκηνοθέτης της ταινίας, Λούκα Γκουαντανίνο.
Αν είναι έτσι, ίσως τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να γνωρίσουμε εκ νέου τον Ντάνιελ Κρεγκ.
«Κάποιες φορές βρίσκω πολύ γελοία, την ιδέα της αρρενωπότητας» λέει ο Ντάνιελ Κρεγκ στην πρόσφατη συνέντευξή του στους New York Times και τον Κάιλι Μπιουκάναν.
Ο Κρεγκ είναι πολύ πιο στοχαστικός από ό,τι μπορεί να υποδηλώνει το alter ego του ως Τζέιμς Μποντ: Με δύο ζευγάρια γυαλιά χωμένα μέσα στο μπλε σταυροκουμπωτό σακάκι του και ξανθές αφέλειες που πέφτουν συχνά στο πρόσωπό του, έχει τον ευχάριστο αέρα ενός καθηγητή που σηκώθηκε νωρίς για να πάει για σερφ.
Αυτοσαρκαστικός μέχρις εσχάτων, ζητάει συγγνώμη για τα μάτια του. «Αν φαίνομαι λίγο μαστουρωμένος», είπε, «έχω λίγο τζετ λαγκ».
Αν και ο Κρεγκ κουβαλάει μια ήρεμη αυτοσυγκέντρωση, το μόνο πράγμα που αντιμετωπίζει με τη μεγαλύτερη δυνατή σοβαρότητα είναι η δουλειά του: Αν όλοι δεν προσπαθούν να κάνουν την καλύτερη ταινία που μπορούν, τότε ποιο είναι το νόημα;
Αυτή η κινητήρια δύναμη τον διακατείχε και στις μέρες του Μποντ: «Αν ποτέ κάτι έπεφτε στο κενό, έλεγα, περίμενε, ουάου, αυτός είναι ο σπανιότερος αέρας που υπάρχει στην κινηματογραφική παραγωγή», λέει.
Αυτή η ολοκληρωτική στάση έχει επίσης ένα τίμημα. «Βρίσκω πολύ δύσκολη αυτή τη δουλειά και γίνεται όλο και πιο δύσκολη όσο μεγαλώνω», είπε.
Αν και υπάρχουν πολλοί αστέρες του κινηματογράφου που φτάνουν σε μια ορισμένη κορυφή της επιτυχίας και μετά αρχίζουν να παραπαίουν, ο Κρεγκ δεν θεωρεί τον εαυτό του έναν από αυτούς.
«Μπράβο σε αυτό – αν μπορείς να το κάνεις, υπέροχα, αλλά εγώ απλά δεν μπορώ», είπε. «Δεν είμαι μεθοδικός ηθοποιός, αλλά ζω έναν εφιάλτη όταν δουλεύω. Θέλω να πάω σπίτι και να τα ξεχάσω όλα και να είμαι φυσιολογικός και να λέω “γεια σου, οικογένεια», αλλά το μισό μου μυαλό είναι στη δουλειά.
»Έχω ένα 6χρονο παιδί στο σπίτι», δήλωσε ο Κρεγκ, ο οποίος είναι παντρεμένος με την ηθοποιό Ρέιτσελ Βάις, «και δεν θέλω να λείπω από το σπίτι όσο στο παρελθόν».
Για να προετοιμαστεί για το «Queer», ο Ντάνιεκ Κρεγκ δούλεψε ξανά και ξανά με έναν προπονητή υποκριτικής, τελειοποιώντας την προφορά του και μελετώντας παλιό υλικό του Μπάροουζ για να βρει ιδέες και έμπνευση για τον χαρακτήρα του.
Ακόμα κι έτσι, βρέθηκε να υποκύπτει στα νεύρα του την πρώτη μέρα των γυρισμάτων.
«Δούλευα τη φωνή μου και έκανα όλα αυτά τα πράγματα, αλλά και πάλι, είσαι απλά [βρισιά] φοβισμένος», είπε.
Μετά την πρώτη κιόλας λήψη, ο Κρεγκ δεν μπορούσε να συγκρατηθεί άλλο: «Έτρεμα, κυριολεκτικά έτρεμα. Ο Λούκα ήρθε κοντά μου και ήταν σαν να χτύπησε τα δάχτυλά του: Είπε, “Απλά χαλάρωσε”».
Αν και το «Queer» μπορεί να φαίνεται σαν μια ριζοσπαστική νέα κατεύθυνση για τον Κρεγκ, από άλλες απόψεις, είναι μια επιστροφή στο σπίτι
Αν και το «Queer» μπορεί να φαίνεται σαν μια ριζοσπαστική νέα κατεύθυνση για τον Κρεγκ, από άλλες απόψεις, είναι μια επιστροφή στο σπίτι.
Πριν προσληφθεί ως Μποντ, ο Κρεγκ έκανε το όνομά του σε βρετανικές ανεξάρτητες ταινίες όπως το «Αγάπη είναι ο Διάβολοε» και το «Η Μητέρα», ταινίες σεξουαλικά σαφείς που απαιτούσαν να ξεγυμνώσει το σώμα και την ψυχή του.
Οι σύγχρονες σκηνές σεξ μπορεί να αποκαλύπτουν χαρακτήρα ή απλώς να απολαμβάνουν την ομορφιά, αλλά σπάνια φέρνουν στο προσκήνιο το αίσθημα της ανάγκης όπως κάνει το «Queer».
Ανάμεσα σε γνωστούς σε ένα μπαρ, ο Λι καμαρώνει και κάνει το κομμάτι του στην «αυλή» του, αλλά όταν βρίσκεται στην κρεβατοκάμαρά του με τον Άλερτον – ή με έναν μισθωμένο απατεώνα που υποδύεται ο τραγουδιστής Ομάρ Απόλλο – η ανάγκη γονατίζει αυτόν τον αυταρχικό άντρα.
«Το σεξ είναι η απόλυτη παράδοση», λέει ο Κρεγκ με σοβαρότητα. «Εκεί γίνεται η πραγματική σύνδεση, εκεί καταλήγουν όλα».
Παρ’ όλα αυτά, ο μεγαλύτερος φόβος του ήταν ότι χωρίς την ευαλωτότητα που υποβαστάζει όλες αυτές τις σκηνές σεξ, η ιστορία θα μπορούσε απλά να περιοριστεί σε «έναν λευκό γέρο που περπατάει στην Πόλη του Μεξικού» και αναζητά νεότερους άντρες, είπε ο Κρεγκ.
«Φυσικά υπάρχει πόθος – πλήρης, βρώμικος πόθος – αλλά είναι επίσης κάποιος που ψάχνει για αγάπη σε μια εποχή που όλα πρέπει να ήταν τόσο περίπλοκα».
Ερωτηθείς αν ένιωσε ποτέ πίεση να γίνει περισσότερο brand παρά ηθοποιός, ο Κρεγκ αναρωτήθηκε φωναχτά: «Είμαι brand; Πρέπει να ασχολείσαι με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εγώ δεν μπορώ να το κάνω αυτό.
»Μετανιώνω ακόμη και για τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που στέλνω». Ωστόσο, παραδέχτηκε ότι αν του είχε προταθεί το «Queer» πριν από 10 χρόνια, θα είχε βάλει πρώτα την πίστη του στο brand του Τζέιμε Μποντ.
«Δεν θα το έκανα», είπε. «Ήμουν τόσο απορροφημένος από τον Μποντ και θα είχα τρομοκρατηθεί να κάνω κάτι τέτοιο».
Τώρα, όμως, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Η ιδέα του τι θα μπορούσε να σκεφτεί ο κόσμος για το «Queer» πέρασε ποτέ από το μυαλό του Κρεγκ;
«Όχι», λέει.
Είναι ενθαρρυντικό να μη νοιάζεσαι;
«Ναι».
Το αν η ταινία θα σοκάρει τους θαυμαστές του ή αν θα φέρει στον Κρεγκ την πρώτη του υποψηφιότητα για Όσκαρ δεν ήταν ποτέ το πρώτο μέλημα, δήλωσε ο συμπρωταγωνιστής του, Ντρου Στάρκι.
«Δεν θα μπορέσεις να λειτουργήσεις ως ερμηνευτής ή καλλιτέχνης ή οτιδήποτε άλλο αν σκέφτεσαι συνεχώς αυτό», συμπλήρωσε ο Στάρκι, ο οποίος εμπνεύστηκε από την τολμηρή στάση του Κρεγκ.
«Είναι πανκ ροκ, αντικουλτούρα μέχρι το κόκαλο, και αυτό είναι αναζωογονητικό να το βλέπεις και να δουλεύεις μαζί του. Δεν έχει τίποτα που να τον κρατάει πίσω».
*Με στοιχεία από nytimes.com | Αρχική Φωτό: Στιγμιότυπο από το «Queer»
Ακολουθήστε το simpleradio.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Written by: Ομάδα Σύνταξης
Culture Live queer The Good Life times Αγάπη Αν Απόψεις αφέλειες Γεια Σου Επιστροφή ηθοποιός ιστορία Κόσμος Λούκα Γκουαντανίνο μάτια μέσα κοινωνικής δικτύωσης μηνύματα μητέρα μπαρ Μπλε μυαλό μυθιστόρημα Νέα νεύρα ντάνιελ κρεγκ ντοκιμαντέρ οικογένεια ομορφιά όχι παιδί πόλη που Πρεμιέρα πρόσωπο ροκ σεξ σερφ σκηνές σκηνοθέτης σπίτι σώμα ταινία ταινίες τραγουδιστής τρέιλερ Φεστιβάλ φεστιβάλ κινηματογράφου φόβος ώρα
Post comments (0)