ΑΦΙΕΡΩΣΗ
Katerina M. Better love Katerina Duska Καλό μουσικό ταξίδι Θέμης Γάλλος Γειά σου Αντώνη με τα ωράια σου τραγούδια... Ελενα Καλησπέρα και χρόνια πολλά σε όλους και ολες... Υπέροχα 80`s !!!!

Μουσικά Νέα

Eurovision – Τελικός: Κριτική του Ιάσονα Τριανταφυλλίδη

todayMay 14, 2024

Background

Ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης γράφει κριτική για τον προχθεσινό τελικό του 68ου Φεστιβάλ Eurovision.

Οι Έλληνες σχολιαστές και τα ατοπήματά τους

eurovision 68o φεστιβάλ

Εκεί προς το τέλος του φετινού 68ου κατά σειρά φεστιβάλ του διαγωνισμού της Eurovision που έγινε στη Σουηδία, ακούστηκε ο ένας από τους δυο Έλληνες παρουσιαστές και συγκεκριμένα o κύριος Ζερόμ Καλούτα να λέει πως και αυτοί καινούργιοι είναι, πρώτη φορά το κάνουν – την παρουσίαση του διαγωνισμού δηλαδή – και μέχρι πέρσι αυτό το φεστιβάλ το βλέπανε από τον καναπέ με φίλους τους για αυτό προσέχουν τι λένε για να μην κάνουν κανένα λάθος.

Δεν έχει περάσει ούτε ένα τέταρτο από τη στιγμή που ο κύριος Καλούτα ανάμεσα σε πολλά άλλα έχει πει στον αέρα για μια κοπέλα που από το πρόσωπό της περνάει η κάμερα και στέκεται λίγο παραπάνω από τους άλλους, ή μάλλον αναρωτιέται και λέει του Θανάση Αλευρά ποια είναι αυτή που δείχνει παραπάνω η κάμερα και λίγο μετά «κατά την διάρκεια του ρου των γεγονότων φαίνεται πως αυτή η κοπέλα ήταν η πριγκίπισσα της βασιλικής οικογένειας της Σουηδίας και πως θα έπρεπε να την ξέρουν αφού είναι σημαντικό πρόσωπο και για τη Σουηδία και για το φεστιβάλ της Eurovision.

Βέβαια δεν ήταν το μοναδικό απίστευτο που ακούστηκε από τους παρουσιαστές στην ελληνική προβολή και μάλιστα τα περισσότερα από τον κύριο Ζερόμ Καλούτα. Από τον πρώτο ημιτελικό κιόλας περιμένοντας τον δεύτερο και τέλος στον μεγάλο τελικό του Σαββάτου το βράδυ για τον 68ο διαγωνισμό της Eurovision.

Λίγο πριν και από την γκάφα με την πριγκίπισσα της Σουηδίας, ο κύριος Καλούτα ας πούμε είπε πως το Σαν Μαρίνο, ο Άγιος Μαρίνος δηλαδή είναι μια νησιωτική χώρα -απλώς είναι στην καρδιά της Ιταλίας και πάνω σε βουνό. Στον Άγιο Μαρίνο τη θάλασσα την βλέπουν μόνο στην τηλεόραση-. Περισσότερο όμως και από αυτές τις χοντρές γκάφες που έκανε ο κύριος Τζερόμ Καλούτα πιο πολύ, ο κύριος Αλευράς λιγότερο, το χειρότερο ήταν το ύφος του κύριου Καλούτα με αυτήν την ψεύτικη δήθεν διάθεση του στυλ «Άντε Μαρινάκη πάμε και κάτι τέτοια δήθεν «άνετα».

Σε μια ατέλειωτη πληκτική φλυαρία που έλεγε, έλεγε έλεγε και κάθε φορά έκανε και μια γκάφα. Διαβάστε τα κομμάτι για τον α’ ημιτελικό και για τον β’ ημιτελικό και θα καταλάβετε, αλλά στον τελικό τα πράγματα έγιναν σαφέστατα πιο «αγριευτικά». Ασφαλώς δεν φταίνε ούτε ο Θανάσης Αλευράς ούτε ο Τζερόμ Καλούτα, αλλά αυτοί που αποφάσισαν να τους στείλουν στην Eurovision χωρίς να έχουν καμία σχέση με αυτό. Βεβαίως το ταλέντο είναι έμφυτο αλλά η γνώση είναι επίκτητη και θα μπορούσαν, ειδικά ο -κύριος Τζερόμ Καλούτα- να έχουν διαβάσει καλά τα κείμενα τους, να έχουν διαβάσει κάτι παραπάνω και γενικά να αποφύγουν και την δήθεν πολύ άνεση και το πολύ δήθεν χιούμορ, αλλά και τα πολλά λάθη σε βασικά πράγματά που άπτονται της ιστορίας.

Ο κύριος Θανάσης Αλευράς σοφά ποιώντας μετά τον α’ ημιτελικό στα δυο επόμενα live φρόντισε διακριτικά να αποσυρθεί λίγο και να αφήσει τον κύριο Καλούτα να βγει μπροστά, πράγμα που το κατά-ευχαριστήθηκε ο κύριος Καλούτα και ο οποίος από εκεί και πέρα φέρθηκε σαν τον Αλί πασά που όρμησε λυσσασμένα να καταλάβει το Σούλι… τέτοια λύσσα…

Νομίζω πως είμαστε η μόνη χώρα που μετέδωσε φέτος τη Eurovision και οτιδήποτε άλλο συνέβαινε πάνω στη σκηνή ή και backstage στην οποία και τα τρία σόου πέρασαν ντούκου και δεν φάνηκαν ικανά να μπορούν να αντιμετωπίσουν την λαίλαπα του κύριου Καλούτα. Ασφαλώς δεν φταίει ο κύριος Καλούτα, άλλα αυτοί που τον έβαλαν, αλλά και συγχρόνως που αυτόν και τον κύριο Αλευρά τους έστειλαν ανυπεράσπιστους  στον αέρα της τηλεόρασης χωρίς να τους βοηθήσουν, ουσιαστικά σαν πρόβατα στη σφαγή. Δεν έπρεπε καν να έχουν επιλεγεί οι συγκεκριμένοι άνθρωποι να παρουσιάσουν την Eurovision, γιατί είναι τελείως άσχετοι με το θέμα και συγχρόνως φάνηκε καθαρά πως δεν βοηθήθηκαν καθόλου και είχαν και εχθρό τους εαυτούς τους. Αλλά μετά τον α’ ημιτελικό, το πράγμα φαινόταν σε τι καταστροφή πήγαινε και εκεί είναι απαράδεκτο πως δεν αντέδρασε η διοίκηση της ΕΡΤ έστω με  το να τους βάλει ένα ακουστικό, ειδικά στον κύριο Καλούτα και κάποιος να του υπαγορεύει τι θα έλεγε κάθε φορά και για να φανεί πως δεν λέει κρυάδες αλλά και ότι δεν ξέρει που πάνε τα τέσσερα για το θέμα του…..

Τελικά θριάμβευσε το Νέμο

eurovision 68o φεστιβάλ

Κατά τα άλλα στην αρχή ακούστηκε πως για φιλανθρωπικούς δήθεν λόγους θα ξανά βραβεύανε την Ουκρανία, οι τραγουδιστές της οποίας πάντα βάζουνε υποκριτικά μπροστά στον φακό τα χέρια τους στο στήθος σαν να προσεύχονται και χαμηλώνουν το κεφάλι σε μια υπόκλιση υποκρισίας.

Μετά εμφανίστηκε το Ισραήλ και μετά για λίγο και περισσότερο στα μυαλά αυτών που τα συζητάνε αυτά, έγινε της τρελής με τους ανθρώπους του Ισραήλ και αρχίσαν να λένε πως το Ισραήλ θα πάρει το βραβείο και όχι η Ουκρανία κλπ

Συγχρόνως όμως το φετινό φεστιβάλ και όχι μόνο κάποια τραγούδια έδειξε σχεδόν μια ιδιαίτερη επιμονή στο να αποθεώσει τη διαφορετικότητα σε πολλά θέματα και κυρίως στο ερωτικό, το σεξουαλικό, το θέμα των φύλων, κλπ, αλλά τα θέματα αυτά δεν είναι καθόλου ελαφρά και παρόλα αυτά, παρόλο που η αισθητική είναι συγκεκριμένη και η εν λόγω θεματολογία ήταν σε πρώτο επίπεδο συνηθισμένη και λίγο βαρετή γιατί το θέμα δεν είναι να έχεις τις σωστές απόψεις, αλλά πως τις εκφράζεις μια και ως γνωστό ο δρόμος προς την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις, αλλά κοίταξε που στο τέλος  θριάμβευσε το τραγούδι της Ελβετίας 68 χρόνια μετά το πρώτο φεστιβάλ Eurovision και την Λιζ Άσια που είχε θριαμβεύσει στη Ελβετία για την Ελβετία. Τώρα θριάμβευσε το Νέμο όπως επιμένει να λέγεται το νέο αυτό παιδί που μίλησε  σε ένα μικρό τραγουδάκι για σοβαρά και άγρια θέματα που ταλανίζουν τον κόσμο και στο τέλος δεν βραβεύτηκε κανένα τραγούδι από τα υπόλοιπα της Eurovision που προβλέπουν για αυτές τις κατηγορίες ανθρώπων πρότυπα τελειότητας, ομορφιάς, γυμναστικών επιδείξεων, πλούσιων ρούχων κλπ, αλλά ένα άχαρο στην ουσία πλασματάκι με ποδαράκια αδύνατα που βγαίνουν από μια μικρή φουστίτσα και αθλητικά παπούτσια – ας μην παρεξηγηθεί αυτό παρακαλώ πολύ γιατί δεν θα το ήθελα – σαν τον Στάθη Ψάλτη όταν έπαιζε σε επιθεωρήσεις το κοριτσάκι ή την Ελλάδα!!!

Δηλαδή θέλω να πω πως το βραβείο δεν δόθηκε απλώς σε ένα πρόσωπο που εκφράζει την διαφορετικότητα και τους αγώνες που γίνονται τα τελευταία χρόνια για να αρθούν τα προβλήματα στη κοινωνία, αλλά σε ένα πρόσωπο που εκφράζει με το ύφος του, τα ρούχα του, το χαριτωμένο προσωπάκι που φιλοξενούσε μάτια πληγωμένα  και με το σωματάκι που έμοιαζε με άνθρωπο σε μικρή πόλη ή χωριό που επειδή νιώθει την αδικία πάνω του κάνει ότι μπορεί για να την προσπεράσει. Και μόνο για αυτό η Eurovision φέτος άξιζε. Και θα μπορούσε κάποιος να πει χαριτολογώντας πως «political correct» – πολιτικοί σημειώσατε 1- 0 ή μάλλον 100 -0.

Επίσης για άλλη μια φορά λόγω όλων αυτών των θεμάτων διαψεύστηκαν όλοι αυτοί που επέμειναν και πάντα επιμένουν πως αυτοί ξέρουν τι θέλει η Eurovision, αλλά η Eurovision κάθε χρόνο τους διαψεύδει γιατί ακολουθεί και συνήθως προπορεύεται της εποχής και για αυτό υπάρχει 68 χρόνια. Κάθε φορά η Eurovision ξέρει και νιώθει και αφουγκράζεται την εποχή και παραπέμπει αυτό το καινούριο που διαψεύδει όλη τη σιγουριά από τους ειδικούς της.

Η Eurovision ξέρει τι κάνει. Εμείς νομίζουμε… αλλά είμαστε αλλού ξημερωμένοι. Για το τραγουδάκι της κατά άλλα ταλαντούχας Μαρίνας Σάττι όπως και η παρουσίαση του, όπως και το βίντεο κλιπ αποδείχτηκε ότι ήταν κάτι που δεν ανήκει στην καινούρια εποχή. Είχε γεράσει πριν γεννηθεί και είναι κρίμα για τη Μαρίνα Σάττι, γιατί και πάνω στην σκηνή στον τελικό στα μέτρα του δυνατού ήταν εξαιρετική. Θα επαναλάβω βέβαια πως δεν προσπαθείς τελευταία στιγμή τσάτα πάτρα ένα ας πούμε μονόπλανο όταν όλοι κάνουν υπερπράγματα, ούτε να μιλάς για ένα ζάρι όταν ο Ελβετός με ελαφράδα μεν αλλά μίλησε για σοβαρά υπαρξιακά ζητήματα. Τα έδωσε όλα η Μαρίνα Σάττι πάνω στη σκηνή και μπράβο της αλλά δε είχε την εποχή με το μέρος της και πρέπει να το προσέξει ως καλλιτέχνιδα, όπως πρέπει να το προσέξει και η ΕΡΤ.  Από τη άλλη της Κύπρου το τραγουδάκι δεν ήταν σπουδαίο αλλά το 17χρονο κοριτσάκι είχε δροσιά παρόλο το ντύσιμο, το μακιγιάζ και τα μαλλιά που της είχαν κάνει που την έκαναν να φαίνεται 20 χρόνια μεγαλύτερη και αυτό δεν είναι έξυπνο.

eurovision 68o φεστιβάλ

Τι άλλο έγινε στο φετινό 68 φεστιβάλ της Eurovision;

Κατά τα άλλα ασήμαντα τραγούδια, εξαιρετικές παρουσιάσεις πάνω στη σκηνή τεράστια παραγωγή των Σουηδών που δεν είχε μόνο αυτό που λέμε πολλά λεφτά να ρίξει άλλα και τη γνώση, θαυμάσιες οι παρουσιάστριες, μια έντονη διαμάχη ανάμεσα στο πολίτικαλ κορέκτ και την πολιτική όπως τη ξέραμε έως τώρα επίσης έδωσε τον τόνο, άλλα είπαμε πιο πάνω ποιος κέρδισε τελικά… Διαδηλώσεις κατά του Ισραήλ απ’ έξω από τον χώρο του φεστιβάλ, γιούχα μέσα στην αίθουσα για την Ισραηλινή τραγουδίστρια και το τραγούδι, που εδώ που τα λέμε ήταν από τα καλύτερα, αλλά βλέπετε η μισαλλοδοξία κυκλοφορεί και από την ανάποδη, αντεγκλήσεις μπροστά και πίσω από τους φακούς από δημοσιογράφους, καλλιτέχνες κλπ κλπ, η Ολλανδία που απομακρύνθηκε μετά τις «κακές» της πράξεις, το Βέλγιο που κατέβασε τους πομπούς του για να μην ακούσουν οι αγνοί δημοκράτες Βέλγοι το ισραηλινό τραγούδι -και ο φασισμός επίσης έχει πολλά πρόσωπα-, πολιτική όξυνση, αλλά και ξεκάθαρη προβολή των δικαιωμάτων της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας από το φεστιβάλ που είναι πιο κοντά τους από οτιδήποτε άλλο κακά τα ψέματα, , αντικρούσεις και προβλήματα… Και βέβαια για άλλη μια φορά φαίνεται πως η πλειοψηφία των ανθρώπων που θεωρούνται -κακώς οι περισσότεροι – ως «ειδικοί» της Eurovisiom βγάζουν ένα μάλλον «φτηνό » και ένα μάλλον χαμηλό επίπεδο και στις γνώσεις τους και στις απόψεις τους. Μπορεί να βοηθούν σε γενικές γραμμές το φεστιβάλ, αλλά σίγουρα συχνά προδίδουν το κύρος τπυ. Ενώ κάποια τέλος κάποια στιγμή εμφανίστηκαν σε ολογράμματα οι ABBA από τι μου είπαν και διάφορα άλλα….

Βέβαια όλα καλά ή άσχημα τα απολαύσανε στο εξωτερικό, γιατί εδώ οι Έλληνες τηλεθεατές έχασαν τα πάντα παρακολουθώντας άλαλοι όχι το φεστιβάλ Eurovision, αλλά το φεστιβάλ κακής παρουσίασης του κύριου Τζερόμ Καλούτα. Ας πρόσεχαν…

Δυο φίλοι μου ο Νίκος και ο Γιώργος τις δυο εβδομάδες του Πάσχα πήγαν κρουαζιέρα στη Νορβηγία μέχρι τον αρκτικό κύκλο – εκεί ήθελαν να πάνε εκεί πήγαν – και γύρισαν την Παρασκευή 10 Μαΐου. Το βράδυ στον τελικό με πήρε τηλέφωνο ο Νίκος και μου είπε τι θέλαμε και γυρίσαμε; Είχαμε δει τους δυο ημιτελικούς στη Νορβηγία, εκεί ελάχιστα μιλούσε ο παρουσιαστής τους και εδώ δεν μπορούμε να παρακολουθήσουμε τίποτα από τους Έλληνες παρουσιαστές που μιλούσαν ακατάπαυστα…..

Εάν επιθυμείτε να σχολιάσετε το παραπάνω άρθρο ή οτιδήποτε άλλο στο Youfly, επισκεφτείτε τη σελίδα μας στο Facebook. Ή στείλτε μας μήνυμα στο Twitter. Για φωτογραφικό υλικό και ιστορίες, μεταβείτε στο Instagram μας.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) Youfly.com.

ΠΗΓΗ

Ακολουθήστε το simpleradio.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Written by: Νίκος Γεωργακόπουλος

Rate it

Post comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Κάντε εγγραφή στο newsletter

    0%