Διασκέδαση

Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα του 79ου Φεστιβάλ Βενετίας

today1 Αυγούστου, 2022 47

Background
share close

Ντάρεν Αρονόφσκι, Λούκα Γκουαντανίνο, Λαρς Φον Τρίερ, Αλεχάντρο Γκονζάλεζ Ινιάριτου, Μάρτιν Μακ Ντόνα, Φλόριαν Ζέλερ, Τζοάνα Χογκ, Τοντ Φιλντ και Πολ Σρέιντερ ανάμεσα στους σκηνοθέτες που έρχονται με νέες δουλειές στο Lido.

Είκοσι τρεις συμμετοχές αριθμεί το διαγωνιστικό πρόγραμμα του φετινού φεστιβάλ Βενετίας. Τα τελευταία χρόνια η Βενετία υποδεικνύει τους σοβαρούς οσκαρικούς διεκδικητές, ενίοτε και τους νικητές. Θυμίζουμε ότι έκαναν πρεμιέρα εκεί το «Birdman», το «Spotlight», το «Shape of Water» και το «Nomadland», οπότε για πολλά στούντιο η οσκαρική καμπάνια ξεκινά από τη Βενετία. Από τις φετινές συμμετοχές λοιπόν, οι πιθανοί συνεχιστές αυτής της παράδοσης είναι κατά πρώτον o Αλεχάντρο Γκονζάλεζ Ινιάριτου, ακόμα ένας δημιουργός που κάνει αυτοβιογραφική ταινία στον καιρό της πανδημίας – άραγε το ζοφερό παρόν και η (φαινομενικά) ατέλειωτες μέρες της καραντίνας έστρεψαν τους καλλιτέχνες σε μια στοχαστική αναζήτηση των «καλύτερων ημερών»;  To «Bardo, False Chronicle of a Handful of Truths» αποτελεί το βασικό οσκαρικό χαρτί του Netflix για φέτος. Μάλλον θα είναι και πιο εύκολο να προωθηθεί στους οσκαρικούς ψηφοφόρους από το «Blonde» του Άντριου Ντόμινικ, το οποίο θα προβληθεί επίσης στο Lido και έτσι θα μπορέσουμε να μάθουμε αν είναι όντως μία από τις δέκα καλύτερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ, όπως ισχυρίζεται ο δημιουργός του.

Σειρά έχουν δυο διασκευές θεατρικών. Το «The Whale» είναι η ταινία που θα διαδεχτεί το «Mother» στη φιλμογραφία του Αρονόφσκι, βασίζεται στο ομώνυμο θεατρικό του Σάμουελ Ντ. Χάντερ και αναμένεται να αποτελέσει το κινηματογραφικό comeback του Μπρένταν Φρέιζερ. Ο «Γιος» του Φλοριάν Ζελέρ ακολουθεί τον «Πατέρα», βασίζεται και πάλι σε δικό του θεατρικό και επιστρατεύει εκ νέου τον Άντονι Χόπκινς, μαζί με τους Χιου Τζάκμαν, Βανέσα Κέρμπι και Λόρα Ντερν.

Με το «Tar» καλωσορίζουμε και πάλι τον Τοντ Φιλντ στη λίστα των ενεργών μελών του σωματείου σκηνοθετών. Ο δημιουργός του «In the Bedroom», που μπροστά από τον φακό θυμόμαστε όλοι να δίνει το χαρτάκι με το σύνθημα στον Τομ Κρουζ στο «Eyes Wide Shut», είχε να κάνει ταινία από το 2006 – σε τι κόσμο ζούμε και θα φέρουμε τα παιδιά μας; Καλωσορίζουμε, επίσης, εκ νέου τον Μάρτιν ΜακΝτόνα στη Βενετία, ο οποίος ενώνει ξανά επί της οθόνης Μπρένταν Γκλίσον και Κόλιν Φάρελ στο «The Banshees of Inisherin».

Τα παραπάνω αποτελούν τους πιθανότερους οσκαρικούς παίκτες από το φετινό πρόγραμμα. Από εκεί και πέρα, η αγαπημένη της βρετανικής κριτικής Τζόανα Χογκ, αφού έκλεισε το ενδιαφέρον, εμπειρικό δίπτυχό της πάνω στην καλλιτεχνική δημιουργία με το «Souvenir», φέρνει στη Βενετία το «Eternal Daughter» με πρωταγωνίστρια την φίλη της Τίλντα Σουίντον, η οποία είχε αναδειχτεί μέσα από τα μικρού μήκους της.  Αν πάρει κι αυτή βραβείο σεναρίου, όπως πέρυσι η Μάγκι Τζίλενχαλ για το «Lost Daughter»,  ίσως γεννήσει κάποιο trend και δούμε όλο και περισσότερους σκηνοθέτες να βάζουν «κόρες» στον τίτλο και να στέλνουν την ταινία τους στη Βενετία.

Ο Λούκα Γκουαντανίνο συνεργάζεται ξανά με τον Τιμοτέ Σαλαμέ, δεν ξέρουμε όμως αν ένα κανιβαλιστικό ρομάντζο θα μπορούσε να απευθυνθεί στα ρομαντικά ένστικτα του κοινού με τον τρόπο του «Call me by your Name». Στην παρούσα φάση, βέβαια, σημασία έχει να απευθυνθεί στα ένστικτα της κριτικής επιτροπής, η οποία φέτος έχει πρόεδρο τη Τζούλιαν Μουρ και μέλη τον νομπελίστα, πια, Καζούο Ισιγκούρο, τον Ροντρίγκο Σορονγκόγιεν, την περσινή νικήτρια Οντρέ Ντιγουάν, τον Μαριάνο Κον, τον Λεονάρντο ντι Κονστάντζο και την Λέιλα Χαταμί.

Και μόνο για πολιτικούς λόγους, περιμένουμε ότι η Επιτροπή θα στηρίξει με κάποιο τρόπο το «No Bears» του Τζαφάρ Παναχί, ο οποίος καταδικάστηκε με συνοπτικές διαδικασίες σε εξαετή κάθειρξη από το καθεστώς, επειδή διαμαρτυρήθηκε για τη σύλληψη συναδέλφων του. Στους διεκδικητές των βραβείων, να προσθέσετε οπωσδήποτε και τον Εμανουέλε Κριαλέζε που έχει Πενέλοπε Κρουζ στην εμπροσθοφυλακή της νέας του ταινίας. Ο Κριαλέζε είχε πάρει Αργυρή Άρκτο «Αποκάλυψης» -έτσι την είχαν βαπτίσει- με το «Nuovomondo» το 2006 και Ειδικο Βραβείο της Επιτροπής το 2011 με το «Τerraferma» – πραγματικό κατόρθωμα, αν αναλογιστείς πώς ήταν η ταινία. Τα στοιχεία λένε ότι τον αγαπούν στο φεστιβάλ.

Στις προβολές εκτός διαγωνιστικού βρίσκουμε τη νέα δουλειά του φορμαρισμένου τελευταία Πολ Σρέιντερ, το «Pearl» του Τι Γουεστ, ένα prequel του «Χ» που ετοιμάστηκε πολύ πιο γρήγορα από όσο περιμέναμε, και το «Don’t Worry Darling» της Ολίβια Γουάιλντ, που κερδίζει εύκολα τον τίτλο του καλύτερου trailer της χρονιάς. Βρίσκουμε επίσης το «Living» του Όλιβερ Ερμάνους, ένα ριμέικ του «Ikiru» με τον Μπιλ Νάι σε σεναριακή διασκευή Ισιγκούρο για το οποίο στο Sundance έλεγαν τα καλύτερα, το «Drought» του Πάολο Βίρτζι, το «Ανθρώπινο Κεφάλαιο» του οποίου παραμένει μία από τις αγαπημένες ταινίες του ελληνικού κοινού, αλλά και την επιστροφή του βετεράνου Γουόλτερ Χιλ με γουέστερν, παρακαλώ. Τέλος, θα προβληθεί και η τελευταία ταινία του Κιμ Κι-Ντουκ, η οποία ολοκληρώθηκε μετά τον θάνατό του. Αναμένουμε περισσότερες πληροφορίες επί του θέματος.

Στο μέτωπο των τηλεοπτικών σειρών, που έχουν καταλήξει ως format αναπόσπαστο μέρος του προγράμματος του φεστιβάl, δύο αγαπημένοι Σκανδιναβοί προβοκάτορες θα προβάλλουν τις νέες δουλειές τους. Ο Λαρς Φον Τρίερ επιστρέφει στο τηλεοπτικό του Kingdom με το «Τhe Kingdom Exodus», το οποίο παρά τις φήμες περί μικρότερου κινηματογραφικού cut, θα προβληθεί τελικά στο σύνολό του, ενώ ο Νίκολας Γουίντινγκ Ρεφν αποκαλύπτει το αποτέλεσμα της συνεργασίας του με το Netflix που φέρει τον τίτλο «Copenhagen Cowboys». Στα ντοκιμαντέρ συναντούμε τον Τζιανφράνκο Ρόσι, που οκτώ χρόνια πριν είχε πάρει μια ανέλπιστη Χρυσή Άρκτο στο Βερολίνο με το «Fire at Sea», τον συνήθη ύποπτο Σέργκεϊ Λόζνιτσα και τον Όλιβερ Στόουν.

Ταινία έναρξης του φεστιβάλ είναι το «White Noise» του Νόα Μπάουμπακ, μια πολυδάπανη διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματος του Ντομ Ντε Λίλο, και ταινία λήξης το «Hanging Sun» του Φραντσέσκο Καροτσίνι, επίσης διασκευή μυθιστορήματος αλλά του Τζο Νέσμπο. Το φεστιβάλ διεξάγεται από τις 31 Αυγούστου ως τις 10 Σεπτεμβρίου.

 

Αναλυτικά οι ταινίες του φετινού προγράμματος:

VENEZIA 79 COMPETITON
Il Signore Delle Formiche, dir: Gianni Amelio
The Whale, dir: Darren Aronofsky
L’Imensita, dir: Emanuel Crialese
Saint Omer, dir: Alice Diop
Blonde, dir: Andrew Dominik
Tar, dir: Todd Field
Love Life, dir: Koji Fukada
Bardo, False Chronicle Of A Handful Of Truths, dir: Alejandro G. Inarritu
Athena, dir: Romain Gavras
Bones And All, dir: Luca Guadagnino
The Eternal Daughter, dir: Joanna Hogg
Beyond The Wall, dir: Vahid Jalilvand
The Banshees Of Inisherin, dir: Martin McDonagh
Argentina 1985, dir: Santiago Mitre
Chiara, dir: Susanna Nicchiarelli
Monica, dir: Andrea Pallaoro
No Bears, dir: Jafar Panahi
All The Beauty And The Bloodshed, dir: Laura Poitras
A Couple, dir: Frederick Wiseman
The Son, dir: Florian Zeller
Our Ties, dir: Roschdy Zem
Other People’s Children, dir: Rebecca Zlotowski

OUT OF COMPETITION
Fiction films
The Hanging Sun, dir: Francesco Carrozzini
When The Waves Are Gone, dir: Lav Diaz
Living, dir: Oliver Hermanus
Dead For A Dollar, dir: Walter Hill
Call Of God, dir: Kim Ki-duk
Dreamin’ Wild, dir: Bill Pohlad
Master Gardener, dir: Paul Schrader
Drought, dir: Paolo Virzi
Pearl, dir: Ti West
Don’t Worry Darling, dir: Olivia Wilde

Documentaries
Freedom On Fire: Ukraine’s Fight For Freedom, dir: Evgeny Afineevsky
The Matchmaker, dir: Benedetta Argentieri
Gli Ultimi Giorni Dell’Umanita, dirs, Enrico Ghezzi, Alessandro Gagliardo
A Compassionate Spy, dir: Steve James
Music For Black Pigeons, dirs, Jorgen Leth, Andreas Koefoed
The Kiev Trial, dir: Sergei Loznitsa
In Viaggio, dir: Gianfranco Rosi
Bobi Wine Ghetto President, dirs, Christopher Sharp, Moses Bwayo
Nuclear, dir: Oliver Stone

Short Films
Maid, dir: Lucretia Martel
Look At Me, dir: Sally Potter

Series
The Kingdom Exodus, dir: Lars von Trier
Copenhagen Cowboys, dir: Nicolas Winding Refn

HORIZONS EXTRA
Origin Of Evil, dir: Sebastien Mariner
Hanging Gardens, dir: Ahmed Yassin Al Daradji
Amanda, dir: Carolina Cavalli
Zapatos Rojos, dir: Carlos Eichelmann Kaiser
Nezhou, dir: Soudade Kaadan
Notte Fantasma, dir: Fulvio Risuleo
Without Her, dir: Arian Vazirdaftari
Valeria Is Getting Married, dir: Michael Vinik
Goliath, dir: Adilkhan Yerzhanov

HORIZONS
Princess, Roberto De Paolis
On The Fringe, dir: Juan Diego Botto
Victim, dir: Michal Blasko
Trenque Lauquen I, dir: Laura Citarella
Trenque Lauquen II, dir: Laura Citarella
Vera, dirs: Tizza Covi, Rainer Frimmel
Blanquita, dir: Fernando Guzzoni
Pour La France, dir: Rachid Hami
A Man, dir: Kei Ishikawa
Bread And Salt, dir: Damian Kocur
Luxembourg, Luxembourg, dir: Antonio Lukich
Ti Mangio Il Cuore, dir: Pippo Mezzapesa
To The North, dir: Mihai Mincan
Autobiography, Makbul Mubarak
La Syndicaliste, dir: Jean-Paul Salomé
World War III, dir: Houman Seyedi
The Happiest Man In The World, dir: Teona Strugar Mitevska
The Bride, dir: Sergio Tréfaut

ΠΗΓΗ

Αρθρογράφος

Written by: admin

Rate it

Previous post

Πολιτισμός

Times: «Σύμπραξη» για τα Γλυπτά του Παρθενώνα προτείνει το Βρετανικό Μουσείο

Παράθυρο για «επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα» αφήνει το Βρετανικό Μουσείο, σύμφωνα με ρεπορτάζ των κυριακάτικων Times. Η βρετανική εφημερίδα επικαλείται δηλώσεις υψηλόβαθμου στελέχους του Βρετανικού Μουσείου, το οποίο κάνει λόγο για ενός είδους «σύμπραξη» με την Ελλάδα. Συγκεκριμένα, ο Τζόναθαν Γουίλιαμς, υψηλόβαθμο στέλεχος του Βρετανικού Μουσείου, καλεί «τους Έλληνες συνεργάτες και φίλους για μια "σύμπραξη του Παρθενώνα"» καθώς, όπως τονίζει, «πιστεύει έντονα ότι υπάρχει χώρος για μια εκ νέου δυναμική και […]

today31 Ιουλίου, 2022 3

Post comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Κάντε εγγραφή στο newsletter

0%