Simple Radio
Radiojar
Στα θρανία επιστρέφουν για τη νέα σχολική χρονιά σήμερα, Δευτέρα (12/9) 1.341.985 μαθητές νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Το πρώτο κουδούνι χτύπησε χωρίς μάσκες προστασίας από τον κορονοϊό ενώ παράλληλα καταργούνται τα self tests.
Σήμερα στα σχολεία της χώρας πραγματοποιείται ο αγιασμός για να ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά ενώ οι μαθητές θα πάρουν τα νέα τους βιβλία.
Η κάμερα του Newsbeast βρέθηκε στο 7ο Δημοτικό Σχολείο της Αγίας Παρασκευής και φωτογράφισε τα παιδιά με τις σχολικές τους τσάντες στην πλάτη αλλά και τους γονείς που ήταν εκεί στο ξεκίνημά τους για να τους ευχηθούν «Καλή χρονιά».
Με διαφορετικά δεδομένα επέστρεψαν σήμερα, Δευτέρα 12/9 στα σχολεία οι μαθητές νηπιαγωγείων, δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων, καθώς προσήλθαν στις αίθουσες χωρίς self test και με προαιρετική τη χρήση μάσκας, αλλά με αρκετές καινοτομίες.
Αναλυτικότερα έχουμε:
1) σχεδόν 8.600 νέους, μόνιμους διορισμούς σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
2) Επέκταση ολοήμερου:
3) Ψηφιακά εργαλεία στις σχολικές αίθουσες – διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.
4) Εκπαιδευτικοί όμιλοι: μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος, με αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, αθλητισμός, ομαδικά αθλήματα, παραδοσιακοί/μοντέρνοι χοροί, χοροκινητική έκφραση, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων, εκπαιδευτική ρομποτική, επιστημονικές κατασκευές – πειράματα.
5) Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας: ο ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.
6) Ενδοσχολικός Συντονιστής: συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.
7) Νηπιαγωγείο από τα 4 έτη: η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση υλοποιείται σε όλη τη χώρα.
8) Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο: μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα, δίνεται σε κάθε παιδί η ευκαιρία να διευρύνει τα γλωσσικά του εφόδια από πολύ νωρίς.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων(οδική ασφάλεια, ρομποτική αλλαγή, κλιματική αλλαγή, σεξουαλική αγωγή, επιχειρηματικότητα, εθελοντισμός κ.ά.): νέες θεματικές στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων, με στόχο την ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών.
9) Οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών: περισσότερες από 125.000 επιμορφώσεις, που αποτελούν επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης.
10) 166 Νέα Προγράμματα Σπουδών: συνεχίζεται και το σχολικό έτος 2022-2023 την πιλοτική εφαρμογή ΝΠΣ στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία της χώρας.
11) Διπλασιασμός των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων: από 62 σε 120, μέσα σε 3 χρόνια, για ποιοτική δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και διάχυση καλών πρακτικών σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα.
12) Ίδρυση για πρώτη φορά Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων, με αυξημένη ζήτηση από υποψηφίους υψηλών σχολικών επιδόσεων. Φέτος θα λειτουργήσουν 24 Πρότυπα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα.
13) Αξιολόγηση στα σχολεία: συνεχίζεται η αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και τις διαγνωστικές εξετάσεις «PISA» για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος και ξεκινάει η αξιολόγηση εκπαιδευτικών ως ανατροφοδοτική διαδικασία με σκοπό τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
14) Τράπεζα Θεμάτων στην Α, Β & Γ΄ Λυκείου: αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών, που εξασφαλίζει αξιοπιστία, εγκυρότητα και περιορισμό ανισοτήτων και ταυτόχρονα διασφαλίζει κάλυψη της ύλης σε όλη τη χώρα.
15) Ενισχυτική διδασκαλία Ειδικών Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων (Ελεύθερο Σχέδιο, Γραμμικό Σχέδιο, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά, Αρμονία, Ακουστική Ικανότητα, Μουσική Αντίληψη/Γνώση): σκοπός είναι η υποστήριξη και προετοιμασία των υποψηφίων για να συμμετάσχουν στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα που έχουν επιλέξει. Το σύνολο των μαθημάτων αυτών δεν διδασκόταν στο παρελθόν στα δημόσια σχολεία.
16) Ενίσχυση αυτονομίας σχολικών μονάδων: Μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση της διδασκαλίας, ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή και των Εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης, θέσπιση πλαισίου αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας.
17) Πρόγραμμα ΦΙΛΙΑ, για την πρόληψη, εκπαιδευτική προσέγγιση, αντιμετώπιση και προστασία παιδιών και εφήβων από κάθε μορφή βίας και σχολικού εκφοβισμού και ενίσχυση ασφαλούς περιβάλλοντος.
Επίσης προσλήφθηκαν 6.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, τους πρώτους μόνιμους διορισμούς στην ΕΑΕ μέσω ΑΣΕΠ και δημιουργήθηκε νέο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με αναπηρία. Επίσης ενάχθηκε το σύνολο σχεδόν των προσφύγων μαθητών στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα με ίδρυση τμημάτων Υποδοχής και ΔΥΕΠ, προσλαμβάνοντας ταυτόχρονα και επιμορφώνοντας εκπαιδευτικούς για τους πρόσφυγες μαθητές, μέσα από μία στοχευμένη συμπεριληπτική διαδικασία.
Την ώρα που η χρήση μάσκας είναι προαιρετική, προβλέπεται ότι οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να κάνουν ένα rapid test την εβδομάδα, το οποίο θα πρέπει να πραγματοποιούν πριν από την Τρίτη έως και σαράντα οκτώ (48) ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα, στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) και στα Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.). Αν το αποτέλεσμα είναι θετικό τότε ακολουθείται το πρωτοκόλλο του ΕΟΔΥ.
Στο ΦΕΚ περιγράφεται και το πρωτόκολλο διαχείρισης μαθητή, εκπαιδευτικού και μέλους του προσωπικού με συμπτώματα περιστατικών COVID-19. «Εάν ένας μαθητής εκδηλώσει συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν σε παιδί με λοίμωξη COVID-19, εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και ειδοποιείται η σχολική μονάδα με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων. Εάν ο μαθητής βρίσκεται στη σχολική μονάδα, λαμβάνουν χώρα εκ μέρους του Υπευθύνου COVID-19 της σχολικής μονάδας τα παρακάτω:
Εάν ένας εκπαιδευτικός, μέλος Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. ή μέλος του λοιπού προσωπικού εκδηλώσει συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν σε άτομο με λοίμωξη COVID-19 εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και με ευθύνη του ειδοποιείται η σχολική μονάδα. Εάν αυτό συμβεί όταν είναι στο σχολείο, αποχωρεί από το χώρο του σχολείου μετά από συνεννόηση με τους υπεύθυνους. Συστήνεται η υποβολή του σε εργαστηριακό διαγνωστικό έλεγχο με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορονοϊoύ COVID -19 (rapid-test) ή με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR). Εν αναμονή του αποτελέσματος, οι ανωτέρω παραμένουν σε απομόνωση κατ’ οίκον, ενώ το σχολείο συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία του.
Αν μαθητής ή μέλος του προσωπικού βρεθεί θετικός στον κορονοϊό τότε «ο γονέας ή κηδεμόνας του μαθητή ή ο εκπαιδευτικός, μέλος Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. ή μέλος του λοιπού προσωπικού ενημερώνει τον υπεύθυνο διαχείρισης COVID-19 της σχολικής μονάδας για το θετικό αποτέλεσμα του διαγνωστικού τεστ για COVID-19. Ο μαθητής και το μέλος του προσωπικού που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 πρέπει να απομακρυνθεί από το σχολείο και να παραμείνει σε απομόνωση για πέντε (5) ημέρες από την ημέρα του θετικού εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου. Κατά τη διάρκεια της απομόνωσης, ο μαθητής ή το μέλος του προσωπικού με επιβεβαιωμένο COVID-19 πρέπει να απέχει και από όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες (π.χ. φροντιστήριο, ξένες γλώσσες, αθλητισμός). Ως ημέρα 0 θεωρείται η ημέρα λήψης της θετικής εργαστηριακής διάγνωσης.
Written by: Νίκος Γεωργακόπουλος
Simple radio Ελλάδα επικαιρότητα
Copyright 2014-2023 by Simple Radio Τηλ: 210 30 07 089
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Διαβάστε πρισσότερα